Još jedna Helen Doron školska godina, 21-va u Srbiji i čak 35-ta u svetu, nadasve neobična, i protkana brigom za zdravlje i dobrobit naših najmilijih, je završena.

Naši dragi đaci i njihovi roditelji su hrabro i veoma uspešno od marta meseca pohađali nastavu online, pored svih školskih i poslovnih obaveza, koje su se nekako, prelaskom na rad od kuće (ko god je bio u situaciji da može), triplicirale.

Deca su se radovala što mogu makar putem ekrana da i dalje redovno vide svoje drugare i nastavnike, igraju se na engleskom, a stariji da bruse svoje izražavanje, gramatiku, i pripremaju se sa polaganje Cambridge ispita.

Dugujemo veliku zahvalnost roditeljima koji su imali puno poverenje u nas, i prešli na online sistem nastave, otvorili svoje domove putem ekrana, omogućivši svojoj deci da i dalje napreduju, uče i druže se, bez obzira na sva zbivanja oko nas. Nadamo se da smo opravdali poverenje i pokazali da smo spremni za sve prilike i neprilike, a sve za dobrobit naših đaka.

Velika zahvalnost ide i našim đacima, koji su ubrzano učili kako da koriste sve mogućnosti svojih uređaja dok su pratili nastavu, i nagrađivali nastavnike osmesima, dosetkama, i vrednim igranjcem i radom na engleskom!

Naravno, kako biva u velikim i dobro organizovanim sistemima, naša matična kuća Helen Doron Educational group nam je pružila sve moguće resurse, uz angažovanje velikog tima stručnjaka, da čitava tranzicija traje svega par dana.

Posebnu zahvalnost upućujemo svim Helen Doron predavačima u Srbiji, koji su takođe svoj životni prostor velikodušno podelili sa svojim đacima, uneli svu svoju kreativnost, entuzijazam, predanost i rad u pripremu i izvođenje online časova, i poklonili deci kontinuitet u učenju engleskog jezika prema Helen Doron metodologiji.

Naš tim je spreman i za sledeću školsku godinu! I uživo, i po potrebi online, edukacija u Helen Doron školama nikada ne staje!

Sa željama za zdrav i bezbedan raspust,

Do septembra,

Pozdravlja vas Helen Doron Srbija

Upis na Helen Doron kurseve je u toku!

Prijavite se za BESPLATAN prezentacioni čas sa Vašom decom!

[button text=”Prijavite se!” url=”http://helendoron.rs/besplatan-prezentacioni-cas-engleskog-2020-2021/”]

Ili pozovite željenu lokaciju ISKLJUČIVO na broj MOBILNOG telefona prikazanog kod željene lokacije!

____________________________________

Upis na online Helen Doron kurseve je u toku!

Prijavite se za BESPLATAN online prezentacioni čas sa Vašom decom!

[button text=”Prijavite se!” url=”http://helendoron.rs/besplatan-online-prezentacioni-cas-engleskog/”]

Ili pozovite željenu lokaciju ISKLJUČIVO na broj MOBILNOG telefona prikazanog kod željene lokacije!

Ostanite kod kuće dok traju mere bezbednosti, i učite engleski na ozbiljno zabavan način – Helen Doron način!

HELENDORON@HOME
Keeping Connected

____________________________________

Dragi roditelji,

Svi mi iz Helen Doron Education Grupe bismo želeli da znate da mislimo na Vas i da želimo da Vam pružimo podršku tokom ovih vanrednih i teških okolnosti povodom izbijanja korona virusa.

Budno pratimo situaciju u celom svetu i svesni smo teške situacije u kojoj se nalazimo. Naša nada je da će se situacija uskoro dovesti pod kontrolu i da ćete svi biti bezbedni i zdravi.

Moje misli su sa svakom od 38 zemalja u kojima se trenutno nalazimo.

Kao osnivač i generalni direktor svih Helen Doron obrazovnih programa, veoma sam uključena u praćenje svih kurseva i obezbeđivanje najvišeg kvaliteta. Pored pedagoškog aspekta, naši kursevi takođe uče decu o brizi za bližnjeg. Tokom časova, podučavamo decu o empatiji, brizi za okruženje, čuvanju životinja i prirode, i podstičemo zdrav životni stil i izbor hrane. Zato Vas molimo da najozbiljnije shvatite i pratite instrukcije nadležnih organa kada je u pitanju zdravlje i Vas i Vaše porodice.

Pravo je vreme za upotrebu svih naših tehnologija koje su vam na raspolaganju, kao na primer Helen Doron Stream aplikaciju za pozadinsko slušanje epizode koju Vaše dete trenutno obrađuje.

S obzirom na zabranu rada obrazovnih institucija, pripremili smo za vas online časove koji će biti prezentovani preko odabrane platforme, a od strane Vašeg Helen Doron učitelja.

Upis na online Helen Doron kurseve je u toku!

Prijavite se za BESPLATAN online prezentacioni čas sa Vašom decom!

[button text=”Prijavite se!” url=”http://helendoron.rs/besplatan-online-prezentacioni-cas-engleskog/”]

Ili pozovite željenu lokaciju ISKLJUČIVO na broj MOBILNOG telefona prikazanog kod željene lokacije!

Ostanite kod kuće dok traju mere bezbednosti, i učite engleski na ozbiljno zabavan način – Helen Doron način!

HELENDORON@HOME
Keeping Connected

____________________________________

Pored toga, podsećamo na različite online opcije koje su Vam na raspolaganju:

*Helen Doron Song Club

*Helen Doron Kangi Club

*Teen Buzz radio

*Helen Doron Jump With Joey aplikacijja

*Helen Doron Fun With Flupe Magic Wand aplikacija

*Helen Doron Read aplikacija (uz doplatu Play Store-u)

 

U ime cele Helen Doron porodice, želimo Vam bezbednost i zdravlje!

S poštovanjem,

Helen Doron.

Deca govor nauče do 3. godine. A onda do 6. ili 7. prave pauzu u učenju. Zašto? Zašto ne koristiti taj veliki potencijal za učenje u tom periodu?

Koliko ste puta čuli ili čak sami iskusili situaciju u kojoj cela porodica odluči da se preseli u drugu državu, a veoma mala deca daleko brže i lakše usvoje novi jezik od roditelja? Znajući ovo, zašto im uskraćujemo mogućnost da nauče još jedan jezik u onom uzrastu kad im to je to zapravo – igra?

Helen Doron sistem učenja engleskog jezika u Srbiji postoji punih 20 godina. Kao deo obeležavanja ovog velikog jubileja, tim Helen Doron škole organizovao je u Privrednoj komori Srbije seriju izvrsnih predavanja na kojoj su govorili stručnjaci poput Ranka Rajovića, logopeda Milice Vakić, fizijatra Danijele Vukićević, muzičkog pedagoga Olje Jovanović. Tu je bila i Helen Doron lično, tvorac ove jedinstvene metodologije učenja engleskog jezika kao maternjeg, koja podstiče učenje kroz igru od najranijih dana. Predavanja su bila besplatna i na njih su se mogli prijaviti svi zainteresovani učesnici.

Govoreći o ranom razvoju, svi predavači su se složili u jednom – rani razvoj je izuzetno važan za dete, okruženje igra presudnu ulogu i samo kroz stimulaciju na različite načine (između ostalog i izlaganjem dvojezničnoj sredini) može se očekivati da dete ostvari svoj puni potencijal koji mu je dat rođenjem.

Ipak, na konferenciji se pre svega govorilo o načinu komunikacije sa decom, tome kako deca u modernom vremenu treba da uče, koje greške roditelji prave i šta je njihov zadatak u periodu ranog razvoja.

 

Govoreći o razvoju govora kod dece, logoped Milica Vakić osvrnula se na dve najčešće greške koje roditelji prave – blendanje hrane i korišćenje cucle.

“Kao logoped, neretko srećem decu od tri ili četiri god koja još balave i imaju opuštenu vilicu. A onda mi roditelji kažu da ta deca jedu blendano i odmah znam u čemu je problem. Sa 7 meseci dete je spremno da konzumira čvrstu hranu. Jedini problem su roditelji koji to ne dozvoljavaju. Deca treba da grizu, manišpulišu hranom u ustima, da pokreću govorne organe kako bi ih razvili. Ako dete ne žvaće, ono ne angažuje dovoljno organe koji su mu potrebni da bi razvilo govor.” – rekla je Milica Vakić, floortime terapeut i osnivač Logopolisa.

Ona je dodala i da, sa logopedskog apekta cucla nije dobra. Kod dece koja je koriste jezik se ne kreće, pasivan je.

“Naš jezik je, kad su usta zatvorena, naslonjen na tvrdo nepce, a ako je između cucla, jezik se ne kreće, nema manipulaciju i ne razvija se. Dete od 2,5 godine koje koristi cuclu i ne govori će, naravno, biti ljuto, rezignirano, jer ne može da se izrazi.” – rekla je Milica Vakić

O hranjenju dece kao veoma značajnom u procesu dečjeg razvoja govorila je i dr Danijela Vukićević, fizijatar. “Vi danas imate mnogo načina da hranite decu. Pored kašica u teglama koje toliko roditelja koristi, vi sad imate i one kašice koje se samo sipaju detetu u usta, tako da ne mora ni kašičicu da koristi. Komotno za roditelje jer se ništa ne prlja, pogubno po decu. Dete najpre uči dodirom. Kad mu pružite činiju sa hranom, ono će poželeti da je pipne, pritisne, oseti u rukama. Roditelji to uglavnom neće dozvoliti, ali, dete drugačije ne može da uči.

Predavanje doktora Rajovića trajalo je puna dva sata i bilo izuzetno zanimljivo.

“Učenje dva jezika paralelno je prednost. Ipak, da bi dete to bilo u stanju, prosečna inteligencija nije dovoljna. Ono mora biti makar malo natprosečno inteligentno. Davno sam razgovarao sa jednim profesorom koji se nije slagao sa mojim izlaganjem i tvrdnjom da je rani razvoj bitan. Smatrao je da je to za decu mučenje. Ja sam mu postavio pitanje – šta je najteža stvar koju u životu naučimo? Odgovorio mi je da je to – govor. Na moje pitanje kako je moguće da najtežu stvar učimo u tako ranom periodu brzo mi je rekao da je to spontano. Ako je spontano, to onda znači da bi i dete koje bi raslo bez izloženosti govoru naučilo da govori, što je, naravno, nemoguće.”

“Deca govor nauče do 3. godine. A onda do 6. ili 7. prave pauzu u učenju. Zašto? Zašto ne koristiti taj veliki potencijal za učenje u tom periodu? Sve dok je kroz igru, to za decu nikad nije mučenje.” – tvrdi Ranko Rajović, autor NTC programa učenja koji se sada uvodi u sve škole i vrtiće u Sloveniji.

Helen Doron je majka troje dece koja su odrastala kao bilingvalna deca. Danas, njen unuk ima pet godina, a već sa dve je učio da govori tri jezika paralelno i koristio sva tri.

Govoreći o programu koji je pre 35 godina osmislila, naglasila je da je prvi cilj metode ne samo razvoj govora i učenje jezika već i razvoj dečjeg potencijala za dugoročno učenje u životu.

“Mi decu ne učimo samo jeziku, mi razvijamo sposobnost mišljenja, humanost, komunikaciju, društvene veštine, negujemo drugarstvo i razvijamo različite sposobnosti koje su im potrebne u svakodnevnom životu. Učimo ih da uče. Kad se dete rodi, ono ima veliki broj neurona, i već u prvim mesecima oni neuroni koje mozak ne koristi, nestaju. Ukratko, što smo mlađi, mnogo je lakše da oblikujemo mozak kroz iskustva i stimulacije iz okruženja. I upravo je to ono što mi radimo – pružamo stimulativno okruženje deci od najranijih dana – onda kada im je to najpotrebnije.”

Helen Doron dodala je još i da je za pravilan razvoj kod dece bitno stvoriti okruženje za učenje lišeno stresa.

“Mi ne kritikujemo decu kad pogreše, podržimo ih i pokažemo im put ka tačnom odgovoru. Da bi se deca pravilno razvijala i spontano učila za njih treba stvoriti okruženje u kom će se osećati prijatno i bezbedno. To je naš cilj i to je jedini način na koji deca mogu kvalitetno da uče i da se razvijaju.”

Da li ste znali da bebe uče jezik već u materici? U uzrastu do godinu dana one su u stanju da razlikuju svoj maternji od stranih jezika. Ta sposobnost je nešto što treba iskoristiti. Mi upravo tako učimo. Prirodno. Učimo muziku i ritam, podstičemo povezanost dece i roditelja, razvijamo sposobnost govora s decom.

Shvatila sam, kad sam pre 35 godina započinjala, da se niko ne bavi tim ranim razvojem govora kod dece. Odlučila sam da počnem i vrlo brzo došla do toga da su me roditelji molili da prihvatim baš njihovu decu da s njima radim. Danas, mi radimo već sa decom uzrasta od tri meseca. Bebe uče. Uče kroz igru, kroz ponavljanje. Širom sveta imamo oko 5000 aktivnih visokokvalifikovanih učitelja, koji ulažu svoju neverovatnu energiju u ovaj posao, kako bi deca u potpuno prirodnom okruženju razvijala svoju sposobnost da uče govor na najbolji mogući način – igrajući se.” – zaključila je Helen Doron.

 

Prijavite se za BESPLATAN čas i dođite sa vašom decom!

Za sve informacije možete pozvati besplatnu liniju:

0800/333-000

ili posetite Helen Doron centar u vašem komšiluku!

Bilo da Vaše dete ima 3 meseca ili 18 godina, učenje engleskog u Helen Doron školama je pravi izbor za Vas!
Helen Doron engleski je ozbiljno zabavno iskustvo!

Izvor: Zelena učionica, autor: Aleksandra Cvjetić

Danas, u Helen Doron školama engleskog jezika, za bebe uzrasta od 3 do 22 meseca uspešno se primenjuje program Baby’s Best Start.

Svi znamo kakav je izazov učenje novog jezika i koliko vremena i truda zahteva. A opet, pomislimo na malu decu, koja bez napora u najranijem periodu života uče nešto tako komplikovano kao što je jezik. I to ne samo da su u stanju da ovladaju jednim, već, u povoljnim okolnostima, mogu lako progovoriti i na dva jezika! Dečiji mozak je zaista čudesan, pre svega zahvaljujući sposobnosti stvaranja velikog broja neuronskih veza – sinapsi, što je osobina koju starenjem gubimo.

Dobrobiti dvojezičnosti

Dvojezična, ili bilingvalna deca uobičajena su u sredinama u kojima od prvih dana slušaju komunikaciju na dva jezika – bilo da roditelji govore različitim jezicima, bilo da se, kao u slučaju doseljenika, u porodici govori jedan, a u okruženju drugi jezik. Naučnicima su ovakva deca veoma zanimljiva za proučavanje uticaja dvojezičnosti na razvoj mozga i psihu. Na bilingvalnoj deci sprovedene su mnoge studije i rezultati pokazuju da učenje dva jezika u ranom uzrastu zaista donosi dobrobiti:

– Bilingvalna deca imaju veći koeficijent inteligencije od dece koja su okružena samo jednim jezikom. Razlog za to je bolja umreženost mozga, zahvaljujući stvaranju većeg broja sinapsi – veza između nervnih ćelija u mozgu kojima se prenose impulsi.

– Zahvaljujući bolje umreženom mozgu, dvojezična deca brže razmišljaju, bolja su u obavljanju više zadataka u isto vreme i fleksibilnija su.

– Deca koja odmalena pričaju dva jezika kasnije imaju daleko blaže simptome Alchajmerove bolesti, zahvaljujući upravo većem broju moždanih sinapsi. Iz istog razloga njihove kognitivne sposobnosti ostaju duže očuvane u starosti.

– Dvojezična deca lakše se koncentrišu pri radu, jer su u stanju da bolje izoluju zvuke i slike iz okoline. Zahvaljujući sposobnosti da pažnju usmere na suprostavljene mentalne procese, što zahteva upotreba dva jezika, oni se bolje snalaze i u rešavanju problemskih matematičkih zadataka.

Učenje drugog jezika na prirodan način

Bilingvalnost kao porodično okruženje ipak nije privilegija prosečnog deteta. Učenje drugog jezika na organizovan način, u okviru škola stranih jezika, može međutim dati isto tako dobre rezultate. Uslov je da dete uči na način koji će biti jednako motivišuć i prirodan kao što je slučaj sa spontanim učenjem u dvojezičnoj sredini.

Mala deca najbolje uče kroz igru, druženje i interakciju. Zadovoljno dete, kome provođenje vremena na časovima jezika donosi radost i zabavu – je i motivisano dete, koje lako usvaja znanja. U periodu do treće godine, mališani najbolje usvajaju osnove drugog jezika kroz rad u malim grupama i uz prisustvo roditelja, što je okruženje najpribližnije atmosferi u porodici.

Muzika kao motor lakog učenja

Ono što deci usvajanje stranog jezika čini posebno lakim jeste muzika. Muzika pruža brojne prednosti pri učenju stranih jezika :

– Kada pevamo na stranom jeziku, nastojimo da reprodukujemo zvukove i tonove koje čujemo, pa naš akcenat manje dolazi do izražaja nego u govoru.

– Slušanje muzike omogućava nam da bolje usvajamo sintaksu i proširujemo rečnik, jer muzika aktivira iste centre u mozgu kao i govor.

– Uz muziku se lakše pamti. Pevanjem brzo učimo nove reči, budući da muzika stimuliše našu memoriju. Zbog toga još uvek tako dobro pamtimo pesmice naučene u detinjstvu.

– Pevanje je aktivnost koja motiviše, jer donosi uživanje. Zbog toga se ceo proces učenja manje doživljava kao rad, ako je muzika uključena. Jezik sa kojim se deca upoznaju kroz muziku za njih je izvor pozitivnih asocijacija, jer ga povezuju sa igrom i zabavnim aktivnostima.

Metoda koja je osvojila svet

Upravo je muzika bila polazište i inspiracija britanskom lingvisti i pedagogu Helen Doron. Upisavši svoju ćerku na časove violine, bila je impresionirana Suzuki metodom učenja muzike i odlučila je da je primeni na učenje engleskog jezika za decu. Godine 1985, počela je da pravi svoje materijale za učenje engleskog, bazirane na muzici i govoru, što omogućava da mališani progovore strani jezik pre nego što nauče da čitaju i pišu. Sastavila je pesmice i rime i njen metod u startu je pokazao izuzetne rezultate. Deca su bila izuzetno stimulisana učenjem koje oponaša prirodne procese usvajanja maternjeg jezika, kroz igru i interakciju.

Zahvaljujući uspehu programa baziranog na ohrabrivanju i dinamičnom radu u atmosferi koja stimuliše emocionalne, fizičke, kreativne i intelektualne dobrobiti dece, danas se Helen Doron metoda primenjuje u preko 30 zemalja širom sveta. Tokom 35 godina postojanja ovog metoda, Helen Doron English je proširio svoje programe prema uzrastima dece – od tromesečnih beba do devetnaestogodišnjih tinejdžera.

Na dvojezičnosti se radi od rođenja

Danas, u Helen Doron školama engleskog jezika, za bebe uzrasta od 3 do 22 meseca uspešno se primenjuje program Baby’s Best Start, kao odlična osnova za dvojezičnost i sve dobrobiti koje iz nje proističu. Izlaganje engleskom jeziku vrši se kroz razvojne aktivnosti, pesme i rime, u malim grupama i uz prisustvo roditelja, uz moto “More Than English – Values for life”.

 

Prijavite se za BESPLATAN čas i dođite sa vašom decom!

Za sve informacije možete pozvati besplatnu liniju:

0800/333-000

ili posetite Helen Doron centar u vašem komšiluku!

Bilo da Vaše dete ima 3 meseca ili 18 godina, učenje engleskog u Helen Doron školama je pravi izbor za Vas!
Helen Doron engleski je ozbiljno zabavno iskustvo!

Izvor: Detinjarije.com

Ljubav prema učenju drugog jezika, širina shvatanja sveta oko sebe, učenje kroz zabavu, igru i druženje samo su neki od segmenata koji je dostupni našim i mališanima u preko 35 zemalja sveta putem franšize Helen Doron edukacione grupe.

Beograd, Novi Sad i Pančevo su jedni od većih centara u kojima Helen Doron ima svoja predstavništva.

 

Helen Doron, kao lingvista i stručnjak za rani razvoj dece, pre 34 godine je počela da razvija svoj program učenja engleskog kao maternjeg. Kada je ćerku odvela na časove violine prema čuvenoj Suzuki metodi koja je podučavala „jezik muzike“, rešila je da će njen metod podučavati „muziku jezika“.

Prvi materijali su bili predviđeni za uzrast dece od 2-14 godina, ali je vremenom ta granica pomerana, kako su postojeći đaci rasli, ali i mlađi želeli da se uključe u zabavu na engleskom. Danas Helen Doron programi obuhvataju programe od 3 meseca do 19 godina.

Najmlađi polaznici uživaju sa svojim roditeljima na časovima, upijajući melodiju engleskog, igrajući se, vežbajući, plešući, i kad osete želju – progovarajući jezik kojim su okruženi.

Mamama i tatama ponekad časovi budu dobar kondicioni trening, jer treba mališana i podići pa zaigrati zajedno, naučiti šta je „up side down“, provući se zajedno ispod prepreke ili preskočiti jastučić – sve u cilju izmamljivanja osmeha i onog najslađeg kikotanja.

 

 

Predškolci se polako uvode u svet slova, na zabavan i jednostavan način usvajaju njihova imena i zvuke, vežbaju govor kroz takmičarske igre i timski rad, uče se poštovanju reda i pravila dok neprimetno proširuju svoj rečnik i rečenične strukture koje koriste.

Naši veliki mali ljudi se spremaju i za ozbiljne Kembridž ispite, sa velikim uspehom ih polažu, ali se i oni tokom priprema ozbiljno dobro zabave i stiču prijatelje za ceo život.

Bilo da se interesujete za upis u Helen Doron školu, ili razmišljate da otvorite sopstveni posao u vašem gradu u sferi edukacije, sve informacije možete dobiti preko besplatnog Call centra 0800/333-000.