Škola engleskog za decu
  • English for young kidsEnglish for young kids
    Engleski za decu

    Helen Doron đaci se zabavljaju i uče engleski istovremeno.

    Saznaj zašto
  • English learning for childrenEnglish learning for children
    Isprobajte nas

    Pozivamo Vas na besplatan pokazni čas.

    Pronađite najbliži centar
  • English for kids
    Od bebe do tinejdžera

    Mi pripremamo mlade đake od 3 meseca do 19 godina za budući uspeh.

    Pronađi školu
 

Probijanje barijera ka tečnom govoru engleskog jezika

Ovonedeljno pitanje: Mnoga deca čitav život uče engleski jezik, ali ga ipak ne govore tečno. Kako im Helen Doron metodologija može pomoći?

Helen odgovara: 

Činjenica je, da je najveća želja svakog roditelja da sve najbolje što može, pruži svom detetu. Ne samo da je moguće izlaganje deteta drugom jeziku u najranijem uzrastu, već je i dokazano da pozitivno utiče na razvoj mozga deteta. Naše tridesetogodišnje iskustvo je podržano rezultatima istraživanja na ovu temu. Najčešći slučaj je da deca počinju da uče engleski jezik u školi. Počinju sa učenjem čitanja i pisanja, a s obzirom na veličinu odeljenja, skoro da i nemaju priliku da vežbaju govorni jezik, odnosno komunikaciju. Često im se neko obraća, ali nisu dužni da odgovore. Ponekad čitanje i pisanje imaju primat nad govornim jezikom.

Neretko se roditelji odlučuju za privatne časove. Najverovatnije je da će dete usvojiti jezik i posedovati izvestan nivo znanja govornog jezika, ali dete ipak neće imati toliko koristi koliko ima od dokazane metodologije pomoću koje će sigurno progovoriti drugi jezik.

Helen Doron metodologija obuhvata četiri osnovna principa koji sačinjavaju sposobnost govora. Iskustvo je pokazalo da učenje u malim grupama, pozadinsko slušanje, pozitivan podsticaj i igranje čine da se jezik uči bez i malo muke.

Učenje jezika zahteva kontekst

Deci je potreban kontekst u kome bi se govorno izražavali. Kako bi se učenje jezika razvijalo, okruženje u kome se ono odigrava mora biti pogodno, dobro struktuirano i mora pružati podršku učesnicima. Mnoga dvojezična deca ne odgovaraju roditelju koji govori engleski jezik na engleskom, već koriste maternji jezik.

Postavlja se pitanje, zbog čega dete koje razume roditelja koji mu se obraća na engleskom jeziku ima potrebu da koristi maternji jezik?

Odgovor je da jezik mora da se uči u lingvističkom i društvenom kontekstu, a najbolje se nauči u prirodnom obliku, kroz diskusije, razgovor i priče.

Na našim časovima engleskog jezika mi stvaramo kontekst. Prema našoj metodi deca već od tri meseca mogu da počnu sa učenjem jezika koje se odvija u izuzetno zabavnim i grupama od četvoro do osmoro dece. Deca imaju koristi od međusobne interakcije, dok sa druge strane dobijaju individualnu pažnju nastavnika. Nastavnik ih čuje kako govore i odgovara im. Osmišljamo igrice u kojima deca moraju da koriste engleski jezik kako bi dobili ono što žele. Kako bi učestvovali u igricama i aktivnostima, takođe moraju da koriste engleski jezik. Naravno, struktura odgovora zavisi od uzrasta deteta.

Ukoliko su veoma mali, uzrasta na primer 2 godine, nećemo zahtevati da govore, ali ukoliko su uzrasta od 4,5, ili 6 godina koristimo one igrice koje će ih ohrabriti da komuniciraju. Nikada ih ne izdvajamo da ne bismo vršili pritisak na njih. Obraćanje – ,,Ti! Odgovori!” nikako se ne praktikuje na našim časovima. Nikada ne upiremo prstom u decu i zahtevamo da nam odgovore, jer takav odnos može uznemiriti ili čak uplašiti decu.

Kada se igraju, deca nisu ni svesna da uče. Način na koji predstavljamo jezik deci kroz igre i aktivnosti ih ohrabruje da govore. Engleski postaje zabavan! Dva faktora koja čine učenje jezika prema našoj metodi spontanim su igrice i pozitivni podsticaj.

Učenje bez imalo muke kroz zabavu i igre

Ne očekujemo od dece da progovore pre prve godine, ali uglavnom negde oko tog uzrasta počnu da izgovaraju reči i fraze. Do uzrasta od godinu i po do dve godine očekujemo od njih da ponove ono što su čuli ili čak da spontano govore na časovima.

Deca su pažljiva i kreativna, ona ne koriste maternji jezik jer im je za komunikaciju dovoljno da ponove ono što su čuli i naravno,razumeli na času. Analiziraju ono što čuju i sami stvaraju nove rečenice. Ovakve reakcije su očekivane i u skladu su sa konceptom časa zasnovanom na igrama i aktivnostima na engleskom jeziku. Ne radi se samo o pukom ponavljanju onoga što su čuli. Nije poenta da nastavnik kaže: ,,The cat is here”, a zatim da deca ponove ,,The cat is here”. Ne, deca moraju da vide i da razumeju situaciju i da kažu šta je u pitanju. Reči su im poznate, strukture su im poznate, tako da bez razmišljanja, sa velikom lakoćom govore, baš zato što je u pitanju igra.

Male grupe u kojima uče, pozitivan podsticaj i učenje kroz zabavu su tri od četiri elementa naše, dokazane, metodologije.

Prijavite se za besplatan demo čas