Deca govor nauče do 3. godine. A onda do 6. ili 7. prave pauzu u učenju. Zašto? Zašto ne koristiti taj veliki potencijal za učenje u tom periodu?

Koliko ste puta čuli ili čak sami iskusili situaciju u kojoj cela porodica odluči da se preseli u drugu državu, a veoma mala deca daleko brže i lakše usvoje novi jezik od roditelja? Znajući ovo, zašto im uskraćujemo mogućnost da nauče još jedan jezik u onom uzrastu kad im to je to zapravo – igra?
Helen Doron sistem učenja engleskog jezika u Srbiji postoji punih 20 godina. Kao deo obeležavanja ovog velikog jubileja, tim Helen Doron škole organizovao je u Privrednoj komori Srbije seriju izvrsnih predavanja na kojoj su govorili stručnjaci poput Ranka Rajovića, logopeda Milice Vakić, fizijatra Danijele Vukićević, muzičkog pedagoga Olje Jovanović. Tu je bila i Helen Doron lično, tvorac ove jedinstvene metodologije učenja engleskog jezika kao maternjeg, koja podstiče učenje kroz igru od najranijih dana. Predavanja su bila besplatna i na njih su se mogli prijaviti svi zainteresovani učesnici.
Govoreći o ranom razvoju, svi predavači su se složili u jednom – rani razvoj je izuzetno važan za dete, okruženje igra presudnu ulogu i samo kroz stimulaciju na različite načine (između ostalog i izlaganjem dvojezničnoj sredini) može se očekivati da dete ostvari svoj puni potencijal koji mu je dat rođenjem.
Ipak, na konferenciji se pre svega govorilo o načinu komunikacije sa decom, tome kako deca u modernom vremenu treba da uče, koje greške roditelji prave i šta je njihov zadatak u periodu ranog razvoja.

Govoreći o razvoju govora kod dece, logoped Milica Vakić osvrnula se na dve najčešće greške koje roditelji prave – blendanje hrane i korišćenje cucle.
“Kao logoped, neretko srećem decu od tri ili četiri god koja još balave i imaju opuštenu vilicu. A onda mi roditelji kažu da ta deca jedu blendano i odmah znam u čemu je problem. Sa 7 meseci dete je spremno da konzumira čvrstu hranu. Jedini problem su roditelji koji to ne dozvoljavaju. Deca treba da grizu, manišpulišu hranom u ustima, da pokreću govorne organe kako bi ih razvili. Ako dete ne žvaće, ono ne angažuje dovoljno organe koji su mu potrebni da bi razvilo govor.” – rekla je Milica Vakić, floortime terapeut i osnivač Logopolisa.
Ona je dodala i da, sa logopedskog apekta cucla nije dobra. Kod dece koja je koriste jezik se ne kreće, pasivan je.
“Naš jezik je, kad su usta zatvorena, naslonjen na tvrdo nepce, a ako je između cucla, jezik se ne kreće, nema manipulaciju i ne razvija se. Dete od 2,5 godine koje koristi cuclu i ne govori će, naravno, biti ljuto, rezignirano, jer ne može da se izrazi.” – rekla je Milica Vakić
O hranjenju dece kao veoma značajnom u procesu dečjeg razvoja govorila je i dr Danijela Vukićević, fizijatar. “Vi danas imate mnogo načina da hranite decu. Pored kašica u teglama koje toliko roditelja koristi, vi sad imate i one kašice koje se samo sipaju detetu u usta, tako da ne mora ni kašičicu da koristi. Komotno za roditelje jer se ništa ne prlja, pogubno po decu. Dete najpre uči dodirom. Kad mu pružite činiju sa hranom, ono će poželeti da je pipne, pritisne, oseti u rukama. Roditelji to uglavnom neće dozvoliti, ali, dete drugačije ne može da uči.”

Predavanje doktora Rajovića trajalo je puna dva sata i bilo izuzetno zanimljivo.
“Učenje dva jezika paralelno je prednost. Ipak, da bi dete to bilo u stanju, prosečna inteligencija nije dovoljna. Ono mora biti makar malo natprosečno inteligentno. Davno sam razgovarao sa jednim profesorom koji se nije slagao sa mojim izlaganjem i tvrdnjom da je rani razvoj bitan. Smatrao je da je to za decu mučenje. Ja sam mu postavio pitanje – šta je najteža stvar koju u životu naučimo? Odgovorio mi je da je to – govor. Na moje pitanje kako je moguće da najtežu stvar učimo u tako ranom periodu brzo mi je rekao da je to spontano. Ako je spontano, to onda znači da bi i dete koje bi raslo bez izloženosti govoru naučilo da govori, što je, naravno, nemoguće.”
“Deca govor nauče do 3. godine. A onda do 6. ili 7. prave pauzu u učenju. Zašto? Zašto ne koristiti taj veliki potencijal za učenje u tom periodu? Sve dok je kroz igru, to za decu nikad nije mučenje.” – tvrdi Ranko Rajović, autor NTC programa učenja koji se sada uvodi u sve škole i vrtiće u Sloveniji.
Helen Doron je majka troje dece koja su odrastala kao bilingvalna deca. Danas, njen unuk ima pet godina, a već sa dve je učio da govori tri jezika paralelno i koristio sva tri.
Govoreći o programu koji je pre 35 godina osmislila, naglasila je da je prvi cilj metode ne samo razvoj govora i učenje jezika već i razvoj dečjeg potencijala za dugoročno učenje u životu.
“Mi decu ne učimo samo jeziku, mi razvijamo sposobnost mišljenja, humanost, komunikaciju, društvene veštine, negujemo drugarstvo i razvijamo različite sposobnosti koje su im potrebne u svakodnevnom životu. Učimo ih da uče. Kad se dete rodi, ono ima veliki broj neurona, i već u prvim mesecima oni neuroni koje mozak ne koristi, nestaju. Ukratko, što smo mlađi, mnogo je lakše da oblikujemo mozak kroz iskustva i stimulacije iz okruženja. I upravo je to ono što mi radimo – pružamo stimulativno okruženje deci od najranijih dana – onda kada im je to najpotrebnije.”

Helen Doron dodala je još i da je za pravilan razvoj kod dece bitno stvoriti okruženje za učenje lišeno stresa.
“Mi ne kritikujemo decu kad pogreše, podržimo ih i pokažemo im put ka tačnom odgovoru. Da bi se deca pravilno razvijala i spontano učila za njih treba stvoriti okruženje u kom će se osećati prijatno i bezbedno. To je naš cilj i to je jedini način na koji deca mogu kvalitetno da uče i da se razvijaju.”
Da li ste znali da bebe uče jezik već u materici? U uzrastu do godinu dana one su u stanju da razlikuju svoj maternji od stranih jezika. Ta sposobnost je nešto što treba iskoristiti. Mi upravo tako učimo. Prirodno. Učimo muziku i ritam, podstičemo povezanost dece i roditelja, razvijamo sposobnost govora s decom.
Shvatila sam, kad sam pre 35 godina započinjala, da se niko ne bavi tim ranim razvojem govora kod dece. Odlučila sam da počnem i vrlo brzo došla do toga da su me roditelji molili da prihvatim baš njihovu decu da s njima radim. Danas, mi radimo već sa decom uzrasta od tri meseca. Bebe uče. Uče kroz igru, kroz ponavljanje. Širom sveta imamo oko 5000 aktivnih visokokvalifikovanih učitelja, koji ulažu svoju neverovatnu energiju u ovaj posao, kako bi deca u potpuno prirodnom okruženju razvijala svoju sposobnost da uče govor na najbolji mogući način – igrajući se.” – zaključila je Helen Doron.
Prijavite se za BESPLATAN čas i dođite sa vašom decom!
Za sve informacije možete pozvati besplatnu liniju:
ili posetite Helen Doron centar u vašem komšiluku!
Bilo da Vaše dete ima 3 meseca ili 18 godina, učenje engleskog u Helen Doron školama je pravi izbor za Vas!
Helen Doron engleski je ozbiljno zabavno iskustvo!
Odgoj emocionalno inteligentne dece:
Kako dvojezičnost razvija i srce i um
Mnogi roditelji znaju da rana dvojezičnost može njihovom detetu pružiti kognitivnu prednost, ali prednosti ne staju kod mozga – već sežu i do srca.
Nova istraživanja pokazuju da rano učenje dva jezika poboljšava pažnju i pamćenje dok istovremeno podstiče emocionalnu inteligenciju: empatiju, samokontrolu i socijalnu svest.
Petlja srce–mozak: „Serve-and-return“ na dva jezika
Bebe uče jezik i emocije na isti način – kroz toplu, dvosmernu razmenu poznatu kao „serve-and-return“ (doslovno: serviraj i uzvrati).
Roditelj vidi osmeh svoje bebe i kaže: „Ooo, srećan/srećna si!“ i sačeka da beba odgovori smeškom ili gugutanjem. Ovi trenuci ne uče samo rečima – oni regulišu stres (snižavajući nivo kortizola), izgrađuju moždane veze i uče decu kako da imenuju i prevaziđu emocionalne uspone i padove.
Kada se ove razmene odvijaju na dva jezika, deca dobijaju još više prilika da vežbaju socijalno-emocionalne veštine. Svaka promena jezika jača njihovu sposobnost da uoče signale, usmere pažnju i promene perspektivu – ključne komponente za upravljanje emocijama i odnose s drugima.
Menjanje jezika gradi smirenost i samokontrolu
Dvojezična deca se kreću kroz dva jezička sistema, čime vežbaju kognitivnu fleksibilnost. Prebacivanje između jezika aktivira izvršni sistem mozga koji je zadužen za prebacivanje sa zadatka na zadatak, pažnju i emocionalnu regulaciju.
U jednoj studiji, dvojezični mališani pokazali su jaču samokontrolu i brže se oporavljali od frustracije u poređenju sa vršnjacima koji govore samo jedan jezik.
Zamislite ovu scenu: mama pita: „Gde ti je meda?“ na jednom jeziku, a zatim odmah pređe na drugi. Iznenadna promena zahteva fokus, ali dete se oseća bezbedno kada mama sve isprati osmehom i zagrljajem na engleskom. Taj „šta?“ trenutak, praćen utehom, pomaže detetu da razvije emocionalnu fleksibilnost i sposobnost samostalnog smirivanja.
Zlatni prozor: Zašto emocionalna inteligencija kroz dvojezičnost treba da počne pre treće godine
Prednosti rane dvojezičnosti prevazilaze kognitivni i mentalni razvoj – one su i emocionalne. A vreme je presudno.
Istraživanja pokazuju da su prve tri godine života „osetljiv period“ kada je mozak posebno spreman da izgradi dva jezička sistema i mreže za emocionalnu regulaciju koje ih prate.
Kada su deca izložena okruženju na dva jezika pre treće godine, njihov mozak to prihvata kao prirodan deo života, a ne kao dodatni izazov. Ovo oblikuje ne samo njihov akcenat i gramatiku, već i način na koji prepoznaju emocionalni ton, menjaju perspektivu i oporavljaju se od stresa.
Delovi mozga odgovorni za jezik i emocionalnu kontrolu, poput prefrontalnog korteksa i anteriornog cinguluma, razvijaju se paralelno baš u ovom periodu.
Dakle, rana dvojezičnost ne uči dete samo više reči – već više načina da oseća, razume i povezuje se s drugima.
Početak u četvrtoj ili petoj godini takođe donosi koristi, ali rana izloženost omogućava detetu da izgradi emocionalno-jezičke sisteme u najfleksibilnijem životnom periodu.
Zamislite to kao emocionalni „kros trening“: imenovanje osećanja na dva jezika, snalaženje u različitim kulturnim tonovima, tumačenje socijalnih signala – sve to jača sposobnost deteta da pokaže empatiju, zastane i prilagodi se.
Iako su prve tri godine posebno važne, početak nakon treće godine i dalje gradi emocionalne i jezičke sposobnosti, naročito ako se odvija u podržavajućem i razigranom okruženju.
Probajte kod kuće: Dvojezično vođenje kroz emocije
Ne morate biti naučnik da biste ovo primenili u svakodnevnom životu. Male strategije mogu vam pomoći da odgajite dvojezično i emocionalno inteligentno dete:
🔹 Osećanja na dva jezika
Kada vaše dete plače, imenujte osećanje na jeziku A, zatim ponovite na jeziku B. Ovo dvostruko imenovanje jača emocionalni rečnik i osećaj sigurnosti na oba jezika.
🔹 „Mikro-prelazi“ između dva jezika
Tokom kupanja ili obroka, pokušajte da promenite jezik usred rečenice. Kada vaša beba napravi pauzu i pogleda vas zbunjeno, to znači da je primetila promenu i da razume – proslavite to toplim tonom i blagim dodirom, kako biste joj dali do znanja da je „uhvatila“ poentu.
Učenje engleskog koje dolazi prirodno
U Helen Doron English podržavamo jezičko putovanje vašeg deteta na način koji je zabavan, bezbedan i taman dovoljno izazovan da ga drži zainteresovanim.
Naša jedinstvena metoda oponaša prirodan način na koji deca uče: kroz svakodnevne rutine, muziku i smislenu interakciju.
Zasniva se na principima „serve-and-return“ (serviraj i uzvrati) i emocionalne povezanosti, a samo prebacivanje između jezika prema nauci, razvija pametniju i društveno svesniju decu.
Na našim časovima deca upijaju jezik kroz pesmu, pokret i pričanje priča – načine koji uključuju i mozak i srce. Pomažemo im da postanu samopouzdani sagovornici koji lako prelaze sa jezika na jezik i umeju da upravljaju sopstvenim osećanjima.
📩 Prijavite se za probni čas i gledajte kako se oči vašeg deteta zacakle dok otkriva da ljubav govori mnogo jezika. Pozovite besplatni call centar 0800/333-000 za Beograd, Novi Sad i Čačak.
Reference
Dvojezičnost kao kognitivna otpornost: kako dva jezika pripremaju mozak vašeg deteta za budućnost
Roditelji dvojezične dece to dobro znaju: njihovi mališani instinktivno znaju kojim jezikom da govore sa kim. Ako baka govori samo španski, oni će govoriti španski. Ako tata govori engleski, prebaciće se na engleski bez razmišljanja. A ako baka iznenada kaže nešto na engleskom? Zastanu, zbunjeni što koristi “pogrešan” jezik.
Nama se te promene jezika čine jednostavnim. Preslatkim, čak i zabavnim.
Ali za naučnike iz oblasti neurologije – to je kognitivno zlato.
Rano izlaganje dvojezičnosti ne gradi samo dva jezička sistema. Ono oblikuje mozak za prilagodljivost, rešavanje problema i emocionalnu regulaciju. To je kao da trenirate mentalni imuni sistem svog deteta; koristi mogu trajati ceo život.
Ali vreme je ključno. Prirodna sposobnost mozga da upija i organizuje više jezika dostiže vrhunac pre treće godine. Nakon toga, učenje drugog jezika i dalje donosi snažne koristi, ali mozak mora više da se trudi, a tečna upotreba jezika i akcenat se ne postižu toliko lako kao do treće godine.
Zašto dvojezičnost jača otpornost mozga
Kognitivna otpornost je sposobnost mozga da se prilagodi, nadoknadi i funkcioniše glatko čak i pod stresom, umorom ili usled starenja. Kao dobar amortizer, pomaže deci da se brzo oporave od prepreka i da izdrže mentalna opterećenja.
Istraživanja pokazuju da dvojezična deca stalno nadmašuju jednojezične vršnjake u izvršnim funkcijama (kao što su kontrola pažnje, prelaženje sa zadatka na zadatak i samokontrola). Kroz korišćenje dva aktivna jezička sistema, deca neprestano vežbaju ove veštine. Ovo mentalno “žongliranje” jača moždane mreže zadužene za kontrolu i emocionalnu regulaciju.
Ali prednosti se ne završavaju u detinjstvu.
Podsticaj za mozak koji traje do starosti
Jedno od najfascinantnijih otkrića u neuronauci je da doživotna dvojezičnost odlaže pojavu simptoma Alchajmerove bolesti za 4–5 godina. To nije mala razlika – to je efikasnije od većine lekova koji su danas dostupni.
Skeniranja mozga pokazuju da odrasle osobe koje su dvojezične zadržavaju jaču strukturu bele mase i veći volumen hipokampusa, koji su ključni za pamćenje i učenje.
Ukratko, dvojezičnost deluje kao prirodna, nefarmaceutska zaštita mozga.
Razvoj otpornog mozga počinje rano
Istraživanja pokazuju da što je izlaganje jeziku ranije, to su prednosti dublje. Dvojezični mališani već sa 18 meseci pokazuju veću sposobnost da preusmere pažnju i oporave se od frustracije. Vežbaju izvršne aktivnosti svaki put kada čuju, izgovore ili reaguju na reč na drugom jeziku.
Čak i mali “mikro-prekidači”, poput fraze: “Hajde da operemo ruke!” na engleskom, pa zatim na maternjem jeziku, predstavljaju mini treninge za mozak. Takve rutinske promene aktiviraju mreže u mozgu zadužene za emocionalnu regulaciju i kognitivnu fleksibilnost.
Prozor do treće godine: Rano otporni mozak za budućnost
Ako je kognitivna otpornost sposobnost mozga da se prilagodi pod stresom, onda je rano dvojezično izlaganje jedan od najsnažnijih alata za njeno razvijanje – i vreme je presudno.
Istraživanja dosledno pokazuju da je najefikasniji period za razvoj dvojezičnog, otpornog mozga od rođenja do treće godine života. U tom periodu mozak je najspremniji da lako upije i organizuje više jezika, gradeći efikasnu moždanu mrežu za ceo život.
Kada dete čuje dva jezika od rođenja ili ranog detinjstva, njegov mozak razvija dva prirodna, izvorna jezička sistema, ne kao konkurente, već kao integrisanu mrežu. Takvo povezivanje podstiče sposobnost za prebacivanje između zadataka, upravljanje konfliktima i kontrolu emocija – sve su to ključni elementi kognitivne otpornosti.
Ove prednosti su vidljive već u ranom detinjstvu i traju kroz ceo život.
Deca koja počnu da uče drugi jezik nakon ovog osetljivog perioda i dalje mogu dostići tečnost u govoru, ali im je potrebna veća mentalna snaga. Njihov mozak se više oslanja na izvršne regije za obradu jezika, što može dovesti do zadržavanja akcenta ili sporijeg prebacivanja između jezika.
Ukratko: dvojezičnost gradi kognitivnu otpornost, ali dvojezičnost koja počinje do treće godine to čini najprirodnije, najdublje i najtrajnije. To rano izlaganje pretvara igru sa rečima u dobi od dve godine u oštriju pažnju u dobi od sedam i bolju moždanu funkciju u starosti.
Iako je početak do treće godine najefikasniji, značajne prednosti vezane za pažnju, pamćenje i prilagodljivost i dalje su mogući i nakon tog perioda.
Kako Helen Doron English primenjuje nauku u praksi
U Helen Doron English centrima, stvaramo potpuno uranjajuće okruženje na engleskom jeziku, koje deca povezuju sa učenjem, igrom i istraživanjem.
Od trenutka kada uđu u naše učionice, deca se bez napora prebacuju u “engleski režim”. Kod kuće nastavljaju da govore svoj maternji jezik. Nisu zbunjeni – oni su prirodni višejezični istraživači.
I ništa im nije neobično kada čuju kako naši nastavnici u pauzi pričaju na lokalnom jeziku. Znaju da su i oni dvojezični, nekad i trojezični. To im samo potvrđuje ono što im već deluje prirodno: biti višejezičan je normalno.
Zato su naši programi zasnovani na interaktivnom učenju, zasnovanom na igri. Kroz pesme, igre, priče i pokret, aktiviramo iste moždane mreže za koje istraživanja pokazuju da razvijaju kognitivnu fleksibilnost i emocionalnu regulaciju.
Ne učimo samo engleski. Mi razvijamo prirodnu višejezičnu supermoć mozga.
Rezultat: današnja prilagodljivost + zaštita za budućnost
Dvojezičnost danas nije stvar prestiža. To je način da se izgrade mozgovi koji se prilagođavaju, koji su izdržljivi i koji lako povezuju informacije. Veština vašeg deteta da se prebacuje između jezika možda će biti upravo ona koja mu pomaže da se nosi sa stresom, bude efikasno u školi ili zadrži bistar um u starosti.
Počnite rano. Počnite prirodno. Počnite sa Helen Doron English. Pozovite besplatan call centar 0800/333-000 i prijavite se.
Reference
Sistematski pregled i meta-analiza kognitivnih korelata bilingvalnosti. Pregled obrazovnih istraživanja, 80(2), 207–245.
https://doi.org/10.3102/0034654310368803
Bilingvalnost: Posledice za um i mozak. Trends in Cognitive Sciences, 16(4), 240–250.
https://doi.org/10.1016/j.tics.2012.03.001
Uticaj bilingvalnosti na generalizaciju pamćenja u detinjstvu. Developmental Science, 15(6), 812–816.
https://doi.org/10.1111/j.1467-7687.2012.01184.x
Bilingvalnost u ranim godinama: Šta nauka kaže. Learning Landscapes, 7(1), 95–112.
https://doi.org/10.36510/learnland.v7i1.632
Kako starost pri prvom kontaktu sa drugim jezikom može promeniti neuronske sisteme za jezik kod dece. Frontiers in Psychology, 4, članak 283.
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2013.00283
Kognitivne koristi kod bilingvalnih beba starih 7 meseci. Proceedings of the National Academy of Sciences, 106(16), 6556–6560.
https://doi.org/10.1073/pnas.0811323106
Starost pri prvom izlaganju bilingvalnom jeziku kao novi pogled na razvoj čitanja. Bilingualism: Language and Cognition, 11(2), 203–223.
https://doi.org/10.1017/S1366728908003386
Mehanizmi u mozgu prilikom ranog usvajanja jezika. Neuron, 67(5), 713–727.
https://doi.org/10.1016/j.neuron.2010.08.038
Doživotna bilingvalnost održava integritet bele mase u starijem dobu. Journal of Neuroscience, 31(46), 16808–16813.
https://doi.org/10.1523/JNEUROSCI.4563-11.2011
Strukturna plastičnost u bilingvalnom mozgu. Nature, 431(7010), 757.
https://doi.org/10.1038/431757a
Uticaj bilingvalnosti na izvršne funkcije kod male dece. Journal of Experimental Child Psychology, 108(3), 567–579.
https://doi.org/10.1016/j.jecp.2010.10.009
Uticaj ranog izlaganja na leksičku reprezentaciju: Poređenje ranih i simultanih bilingvala. Journal of Memory and Language, 52(2), 240–255.
https://doi.org/10.1016/j.jml.2004.11.001
Prve tri godine učenja jezika: stimulišite mozak vašeg deteta
Zamislite ovo: Držite svoju bebu u naručju, a ona vas gleda širom otvorenim, radoznalim očima. Kažete nežno: „mama“, i beba to ponovi. Srce vam se topi od miline, ali tokom tog trenutka se aktiviraju milioni moždanih veza, oblikujući način na koji će vaše dete učiti, razmišljati i govoriti u godinama koje dolaze.
Prve tri godine su jedinstveni prozor mogućnosti koji se ne ponavlja. Mozak vašeg deteta tada postavlja temelje za jezik, i svaki razgovor, pesmica ili smešna igra pomaže da se izgrade i ojačaju sinapse u mozgu.
Hajde da vidimo kako to funkcioniše – i šta vi možete da uradite, počevši već od danas.
Zašto su prve tri godine važne – posebno za dvojezičnost
Nauka o mozgu pokazuje da je mozak dece do treće godine posebno sposoban da nauči više jezika sa gotovo savršenim akcentom. Bebe se rađaju sa sposobnošću da čuju i razlikuju svaki zvuk iz bilo kog jezika na svetu, ali već oko šestog meseca, mozak počinje da „odseca“ one zvuke koje ne koristi.
Deca koja redovno čuju dva jezika od rođenja ili od ranog detinjstva razvijaju takozvane „dvojezične mape jezika“, koje im prirodno jačaju gramatiku, rečnik i izgovor – bez zabune između jezika.
Zapravo, istraživanja pokazuju da redovno izlaganje drugom jeziku do treće godine najviše doprinosi tečnom govoru, preciznom akcentu i razvijenim veštinama čitanja i pisanja na oba jezika. Deca koja počnu kasnije – od pete ili šeste godine – mogu naučiti jezik, ali im ne ide onako lagano i prirodno kao kad su mala, već više pokušavaju da prevode.
Rano učenje dva jezika istovremeno takođe donosi kognitivne prednosti već oko druge godine života – poput bolje koncentracije, pamćenja i rešavanja problema.
Zato kad kažemo da su prve tri godine zlatni prozor, to zaista i mislimo. Svaka uspavanka, svaka smešna pesmica, svaka slikovnica na dva jezika – gradi moždane „autoputeve“ koji oblikuju učenje vašeg deteta zauvek.
Iako je početak u prve tri godine najdublji temelj, izlaganje drugom jeziku u bilo kom uzrastu može doneti značajne prednosti, jer mozak ostaje otvoren i prilagodljiv i kasnije, samo u manjem obimu.
Kako bebe „usmeravaju pažnju“: Nauka o zvučnim mapama
U prvoj godini, mozak vaše bebe je kao grad u izgradnji. Putevi vode na sve strane, ali samo oni najčešće korišćeni postaju „autoputevi“.
Kao što je već pomenuto, bebe do šestog meseca čuju sve zvuke svih jezika podjednako. Tada mozak počinje da se fokusira samo na one jezike koje redovno čuje. Ostali zvukovi polako blede.
Ovaj proces se zove neuronsko podešavanje (engl. neural tuning) i zato deca koja čuju bogat i raznolik jezik od malih nogu obično imaju bogatiji rečnik do druge godine.
Čak i jednostavne fraze poput: „Hajde da tapšemo!“ ili „Gde ti je meda?“ pomažu bebinom mozgu da odluči koje zvuke da zadrži. Što više čuju, to su im zvučne mape preciznije.
Razgovor u oba smera jača mozak
Razgovor sa bebom je mnogo moćniji nego govor ka njoj. Naučnici to zovu „serve and return“ (serviraj i uzvrati). Kao u tenisu – vaša beba uzvrati gugutanjem, osmehom ili pokretom, a vi joj ponovo odgovorite.
Ova razmena jača moždane veze i stvara mijelinaciju – izolaciju koja omogućava brži prenos informacija kroz mozak. Istraživanje iz časopisa Journal of Neuroscience pokazalo je da su mališani koji su imali više ovakvih interakcija imali jače moždane puteve do 30. meseca starosti, bez obzira na poreklo.
Zato kad vidite psa u šetnji, pokažite i recite: „Šta je to?“ Zastanite. Sačekajte reakciju. Onda recite: „To je pas! Vau-vau!“ Još bolje: „To je dalmatinac! Vau-vau!“ Svaka mala razmena gradi pažnju, pamćenje i jezik.
Prednosti dvojezičnosti
Ako vaše dete od ranog uzrasta čuje dva jezika, to je kao da im širite mrežu „autoputeva“ u mozgu. Umesto jedne dvosmerne ulice, razvijaju dodatne rute koje pojačavaju fleksibilnost, koncentraciju i sposobnost rešavanja problema.
Deca koja redovno čuju drugi jezik pre treće godine imaju bolju radnu memoriju i kognitivnu kontrolu od vršnjaka koji govore samo jedan jezik. Čak i male navike pomažu – otpevajte pesmu na dva jezika, pročitajte slikovnicu dva puta, ili označite igračke sa oba naziva. Vaše dete će lako prelaziti između „pas“ i „dog“ (engleski za psa), svaki put jačajući mentalne sposobnosti.
Spremni da počnete?
U Helen Doron English centrima u Beogradu, Novom Sadu i Čačku, svakodnevne interakcije pretvaramo u trenutke za razvoj mozga. Naši časovi izgledaju kao igra, ali su zasnovani na ozbiljnim istraživanjima i decenijama iskustva.
Zakažite putem besplatnog call centra 0800/333-000 besplatni probni čas za roditelje i bebe u vašoj blizini. Pogledajte koliko radosno i prirodno učenje engleskog može biti.
Počnite danas i dajte svom detetu najbolji mogući početak – reč po reč.
Reference
→ Ova studija istražuje kako mozak obrađuje i kontroliše dva jezika kod dvojezičnih osoba.
→ Meta-analiza koja potvrđuje pozitivne kognitivne efekte dvojezičnosti kod dece i odraslih.
→ Studija o tome kako uzrast učenja jezika utiče na način na koji mozak obrađuje gramatiku drugog jezika.
→ Pregled ranog učenja drugog jezika i njegov uticaj na kognitivni razvoj dece.
→ Ovaj rad istražuje kako mozak prilagođava svoja funkcionalna svojstva dvojezičnosti.
→ Opis prednosti koje dvojezičnost ima na kognitivne funkcije i moždane procese.
→ Kratak i pristupačan pregled naučnih saznanja o ranoj dvojezičnosti.
→ Istraživanje o tome kako izloženost jeziku utiče na mijelinizaciju (izolaciju nervnih puteva) u ranom razvoju mozga.
→ Prikaz kako uzrast izlaganja drugom jeziku menja moždane sisteme za jezik kod dece.
→ Ova studija povezuje uzrast početka izlaganja jezicima sa razvojem čitalačkih veština.
→ Istraživanje o fonetskom učenju i kako bebe razvijaju fonetske mape u zavisnosti od jezika kojem su izložene.
→ Detaljna analiza moždanih mehanizama koji omogućavaju rano usvajanje jezika.
→ Istraživanje koje povezuje rano učenje jezika sa boljim izvršnim funkcijama (kao što su pažnja i samokontrola).
→ Prikaz koristi ranog jezičkog uranjanja (engl. immersion) za decu koja uče dva jezika.
→ Kako rano dvojezično učenje utiče na razvoj čitanja i pisanja na dva jezika.
→ Istraživanje koje pokazuje da deca koja govore dva jezika imaju bolje izvršne funkcije (kao što su planiranje i rešavanje problema).
→ Studija o tome kako prvi kontakt sa jezikom oblikuje rečenične strukture kod dece.
Helen Doron škola engleskog jezika stiže u Čačak!
Sa velikim zadovoljstvom najavljujemo otvaranje nove Helen Doron škole engleskog jezika u Čačku od aprila 2025! 🎈Naša škola, poznata širom sveta po jedinstvenoj metodologiji učenja engleskog jezika kroz igru, pesmu i zabavu, sada će biti dostupna i deci u Čačku.
Helen Doron metoda omogućava deci da engleski jezik uče prirodno, uz mnogo interakcije i zabave, baš kao što uče svoj maternji jezik. Kroz dinamične časove, motivišemo ih da razviju samopouzdanje u govoru i ljubav prema učenju jezika od malih nogu. Naš stručni tim predavača brine se da svako dete dobije podršku i pažnju potrebnu za napredak u skladu sa svojim ritmom učenja.
🎁 Pozivamo sve roditelje i decu iz Čačka da se prijave na besplatan promo čas i lično iskuse našu jedinstvenu metodu učenja! Rezervišite svoje mesto na vreme i otkrijte zašto milioni dece širom sveta uče engleski uz Helen Doron.
📢 Kontaktirajte nas za više informacija o upisu i terminima probnih časova! Radujemo se novim učenicima i nezaboravnim avanturama u učenju engleskog! 💙✨
U Srbiji 250 franšiznih brendova zapošljava 30.000 radnika
U Srbiji trenutno posluje preko 250 franšiznih brendova koji zapošljavaju više od 30.000 radnika i imaju preko 4.500 prodajnih mesta. Interes srpskih kompanija raste iz godine u godinu, što dokazuje povećan broj srpskih franšiznih brendova, koja zauzimaju oko 35 odsto tržišta, dok je ostali deo od 65 procenata opredeljen za inostrane brendove, iz zemalja regiona, EU, SAD i Azije. Privredna komora Srbije (PKS) i Srpska franšizna asocijacija (SFA) unaprediće zajedničke aktivnosti i saradnju usmerene na podršku i sertifikaciji franšize kao naprednog modela poslovanja. To je potvrđeno Memorandumom o saradnji PKS I SFA koji su danas u Komori potpisali Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS i Tatjana Petković, predsednica UO SFA, nosilac master licence za Srbiju brenda Helen Doron English.
Franšiza je prepoznatljiv oblik poslovanja, a Srpska franšizna asocijacija radiće da dodatnoj sertifikaciji ovog modela poslovanja, promociji i formiranju pravne regulative, istakla je Petković.
„Naš cilj je da proširimo koncept franšiznog poslovanja, da stvorimo preduslove za kreiranje nacionalne strategije i zakonskog okvira“, rekla je Marica Vidanović, rukovodilac Centra za franšizing u PKS i najavila organizaciju regionalne konferencije u Nišu koja će biti posvećena edukaciji mladih o ovom vidu poslovanja.
Cilj osnivanja asocijacije je da se podigne vidiljivost i omogući dodatno informisanje o franšiznom poslovanju, ukazao je Nemanja Nikodijević, član UO SFA, nosilac master licence DEPIL CONCEPT.
Nakon potpisivanja Memoranduma o razumevanju održana je i prva sednica Skupštine SFA koja je okupila nacionalne i međunarodne franšizne koncepte koji posluju u Srbiji.
U Srbiji je najviše franšiznih brendova zastupljeno u uslužnom sektoru (restorani brze hrane, klasični restorani, promet nekretnina, hotelijerstvo, turizam itd), kao i sektor trgovine – gde dominiraju franšizni sistemi iz oblasti konfekcije, prodaja robe široke potrošnje, i prodaja kozmetike i nakita. Veliki „boom“ je primećen u sektoru edukacije dece, u pogledu mentalne aritmetike, sistema korišćenja dečije logike i razvoj IT spospobnosti.
PKS je u proteklim godinama uvažavala značaj razvoja franšizinga i prepoznala važnu ulogu koji ovaj vid poslovanja može imati za razvoj preduzetništva. U skladu sa tim realizovala je širok spektar edukativnih i promotivnih aktivnosti, i prepoznata je kao centralno mesto za razvoj franšizne teme, i na regionalnom i na evropskom nivou.
Ono što karakteriše franšizno poslovanje jeste korišćenje profitno proverenog poslovnog modela drugog poslovnog subjekta. To je metod distribucije gde vlasnik proizvoda ili usluge (davalac franšize) daje mogućnost i prodaje pravo primaocu franšize da nastupa na tržištu pod njegovim prepoznatljivim imenom/brendom i da distribuira njegove proizvode ili usluge: koristi njegovo ime i znak, know-how, metod i sistem poslovanja, prednosti kroz iskustvo na tržištu, dobija obuku i putokaze profitabilnosti.
Praksa je pokazala da je za ulazak u preduzetništvo, kupovina franšize sigurniji način započinjanja sopstvenog posla, jer ulazak u preduzetništvo putem franšize nudi prenos već oprobanog, profitno dokazanog sistema poslovanja, znanje, iskustvo i veštine. Franšizno poslovanje ima značajnu ulogu u svakoj zemlji, jer olakšava razvoj preduzetništva, ubrzava ga i čini ga sigurnijim.
Potvrda tome jeste da ovaj vid poslovanja u svetu generiše oko 5,8 odsto globalnog BDP-a, kao i da na evropskom nivou je utvrđeno postojanje preko 40.000 franšiza. Statistika procenjuje da se svakih osam minuta negde u svetu se otvori nova franšiza. Čak 50 procenata tržišne privrede u SAD se zasniva na franšiznom poslovanju, i to u preko 160 sektora industrije.
Foto i video: Boban Ristić
FOTO
https://we.tl/t-j7qzN23I4G
VIDEO
Mihailo Vesović, direktor Sektor za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS
https://we.tl/t-Sgb7EPjo7W
Tatjana Petković, predsednica UO SFA, nosilac master licence za Srbiju brenda Helen Doron English
https://we.tl/t-p7gZDLcYlu
Marica Vidanović, član UO SFA, Rukovodilac Centra za franšizing PKS
https://we.tl/t-s7wugAemRx
Nemanja Nikodijević, član UO SFA, nosilac master licence Brenda DEPIL CONCEPT
https://we.tl/t-oBh8LD5VZM
Pokrivalice
https://we.tl/t-D2lsmsFQqM
25 GODINA HELEN DORON ŠKOLE ENGLESKOG U SRBIJI
Helen Doron nastavnici svake godine imaju svoj dan, kada razmenjuju ideje, bliže sarađuju sa
kolegama iz svih Helen Doron centara, i odlično se provode!
Jedan od takvih dana je bio i 20. avgust 2024, kada smo u restoranu Filmski grad uživali u godišnjoj
konferenciji za nastavnike, i glavnoj temi – Song seminaru. Pitate se šta je song seminar?
Helen Doron kursevi engleskog za decu i tinejdžere su prepuni originalne muzike, dobrih ritmova iz
celog sveta, i tekstova koji su direktno povezani sa gradivom koje se radi. Od beba do studenata, svi
kursevi imaju pesme koje oplemenjuju nastavu, pomažu u usvajanju jezika, i prosto „teraju“ na
pokret.
Mi ne bi bili Helen Doron nastavnici kada ne bi imali i specijalne koreografije za svaku od tih pesama!
Atmosfera je bila fenomenalna, i svaki ozbiljni segment, kojim smo utvrđivali važnost muzike i
obrađivali svaku komponentu koji muzika donosi deci u toku naših časova, začinili smo đuskanjem,
pevanjem, i sjajnom energijom!
Preko 70 Helen Doron nastavnika je učestvovalo na konferenciji, i ulepšalo ujedno i proslavu 25
godina postojanja i rada Helen Doron škole.
Četvrt veka, 14 centara, preko 40 000 đaka, od kojih su
prve generacije sad već uspešni mladi ljudi, a neki od njih su prepoznali i svoju budućnost i postali
Helen Doron nastavnici. Ponos je neizmeran, a srce je puno!
Hvala vam na poverenju!
Edukacija u Helen Doron školama nikada ne staje!
Još jedna Helen Doron školska godina, 21-va u Srbiji i čak 35-ta u svetu, nadasve neobična, i protkana brigom za zdravlje i dobrobit naših najmilijih, je završena.
Naši dragi đaci i njihovi roditelji su hrabro i veoma uspešno od marta meseca pohađali nastavu online, pored svih školskih i poslovnih obaveza, koje su se nekako, prelaskom na rad od kuće (ko god je bio u situaciji da može), triplicirale.
Deca su se radovala što mogu makar putem ekrana da i dalje redovno vide svoje drugare i nastavnike, igraju se na engleskom, a stariji da bruse svoje izražavanje, gramatiku, i pripremaju se sa polaganje Cambridge ispita.
Dugujemo veliku zahvalnost roditeljima koji su imali puno poverenje u nas, i prešli na online sistem nastave, otvorili svoje domove putem ekrana, omogućivši svojoj deci da i dalje napreduju, uče i druže se, bez obzira na sva zbivanja oko nas. Nadamo se da smo opravdali poverenje i pokazali da smo spremni za sve prilike i neprilike, a sve za dobrobit naših đaka.
Velika zahvalnost ide i našim đacima, koji su ubrzano učili kako da koriste sve mogućnosti svojih uređaja dok su pratili nastavu, i nagrađivali nastavnike osmesima, dosetkama, i vrednim igranjcem i radom na engleskom!
Naravno, kako biva u velikim i dobro organizovanim sistemima, naša matična kuća Helen Doron Educational group nam je pružila sve moguće resurse, uz angažovanje velikog tima stručnjaka, da čitava tranzicija traje svega par dana.
Posebnu zahvalnost upućujemo svim Helen Doron predavačima u Srbiji, koji su takođe svoj životni prostor velikodušno podelili sa svojim đacima, uneli svu svoju kreativnost, entuzijazam, predanost i rad u pripremu i izvođenje online časova, i poklonili deci kontinuitet u učenju engleskog jezika prema Helen Doron metodologiji.
Naš tim je spreman i za sledeću školsku godinu! I uživo, i po potrebi online, edukacija u Helen Doron školama nikada ne staje!
Sa željama za zdrav i bezbedan raspust,
Do septembra,
Pozdravlja vas Helen Doron Srbija
Upis na Helen Doron kurseve je u toku!
Prijavite se za BESPLATAN prezentacioni čas sa Vašom decom!
[button text=”Prijavite se!” url=”http://helendoron.rs/besplatan-prezentacioni-cas-engleskog-2020-2021/”]
Ili pozovite željenu lokaciju ISKLJUČIVO na broj MOBILNOG telefona prikazanog kod željene lokacije!
____________________________________
Pismo Helen Doron roditeljima
Dragi roditelji,
Svi mi iz Helen Doron Education Grupe bismo želeli da znate da mislimo na Vas i da želimo da Vam pružimo podršku tokom ovih vanrednih i teških okolnosti povodom izbijanja korona virusa.
Budno pratimo situaciju u celom svetu i svesni smo teške situacije u kojoj se nalazimo. Naša nada je da će se situacija uskoro dovesti pod kontrolu i da ćete svi biti bezbedni i zdravi.
Moje misli su sa svakom od 38 zemalja u kojima se trenutno nalazimo.
Kao osnivač i generalni direktor svih Helen Doron obrazovnih programa, veoma sam uključena u praćenje svih kurseva i obezbeđivanje najvišeg kvaliteta. Pored pedagoškog aspekta, naši kursevi takođe uče decu o brizi za bližnjeg. Tokom časova, podučavamo decu o empatiji, brizi za okruženje, čuvanju životinja i prirode, i podstičemo zdrav životni stil i izbor hrane. Zato Vas molimo da najozbiljnije shvatite i pratite instrukcije nadležnih organa kada je u pitanju zdravlje i Vas i Vaše porodice.
Pravo je vreme za upotrebu svih naših tehnologija koje su vam na raspolaganju, kao na primer Helen Doron Stream aplikaciju za pozadinsko slušanje epizode koju Vaše dete trenutno obrađuje.
S obzirom na zabranu rada obrazovnih institucija, pripremili smo za vas online časove koji će biti prezentovani preko odabrane platforme, a od strane Vašeg Helen Doron učitelja.
Upis na online Helen Doron kurseve je u toku!
Prijavite se za BESPLATAN online prezentacioni čas sa Vašom decom!
[button text=”Prijavite se!” url=”http://helendoron.rs/besplatan-online-prezentacioni-cas-engleskog/”]
Ili pozovite željenu lokaciju ISKLJUČIVO na broj MOBILNOG telefona prikazanog kod željene lokacije!
Ostanite kod kuće dok traju mere bezbednosti, i učite engleski na ozbiljno zabavan način – Helen Doron način!
HELENDORON@HOME
Keeping Connected
____________________________________
Pored toga, podsećamo na različite online opcije koje su Vam na raspolaganju:
*Helen Doron Song Club
*Helen Doron Kangi Club
*Teen Buzz radio
*Helen Doron Jump With Joey aplikacijja
*Helen Doron Fun With Flupe Magic Wand aplikacija
*Helen Doron Read aplikacija (uz doplatu Play Store-u)
U ime cele Helen Doron porodice, želimo Vam bezbednost i zdravlje!
S poštovanjem,
Helen Doron.
Šta je najteža stvar koju deca moraju da nauče?
Deca govor nauče do 3. godine. A onda do 6. ili 7. prave pauzu u učenju. Zašto? Zašto ne koristiti taj veliki potencijal za učenje u tom periodu?
Koliko ste puta čuli ili čak sami iskusili situaciju u kojoj cela porodica odluči da se preseli u drugu državu, a veoma mala deca daleko brže i lakše usvoje novi jezik od roditelja? Znajući ovo, zašto im uskraćujemo mogućnost da nauče još jedan jezik u onom uzrastu kad im to je to zapravo – igra?
Helen Doron sistem učenja engleskog jezika u Srbiji postoji punih 20 godina. Kao deo obeležavanja ovog velikog jubileja, tim Helen Doron škole organizovao je u Privrednoj komori Srbije seriju izvrsnih predavanja na kojoj su govorili stručnjaci poput Ranka Rajovića, logopeda Milice Vakić, fizijatra Danijele Vukićević, muzičkog pedagoga Olje Jovanović. Tu je bila i Helen Doron lično, tvorac ove jedinstvene metodologije učenja engleskog jezika kao maternjeg, koja podstiče učenje kroz igru od najranijih dana. Predavanja su bila besplatna i na njih su se mogli prijaviti svi zainteresovani učesnici.
Govoreći o ranom razvoju, svi predavači su se složili u jednom – rani razvoj je izuzetno važan za dete, okruženje igra presudnu ulogu i samo kroz stimulaciju na različite načine (između ostalog i izlaganjem dvojezničnoj sredini) može se očekivati da dete ostvari svoj puni potencijal koji mu je dat rođenjem.
Ipak, na konferenciji se pre svega govorilo o načinu komunikacije sa decom, tome kako deca u modernom vremenu treba da uče, koje greške roditelji prave i šta je njihov zadatak u periodu ranog razvoja.
Govoreći o razvoju govora kod dece, logoped Milica Vakić osvrnula se na dve najčešće greške koje roditelji prave – blendanje hrane i korišćenje cucle.
“Kao logoped, neretko srećem decu od tri ili četiri god koja još balave i imaju opuštenu vilicu. A onda mi roditelji kažu da ta deca jedu blendano i odmah znam u čemu je problem. Sa 7 meseci dete je spremno da konzumira čvrstu hranu. Jedini problem su roditelji koji to ne dozvoljavaju. Deca treba da grizu, manišpulišu hranom u ustima, da pokreću govorne organe kako bi ih razvili. Ako dete ne žvaće, ono ne angažuje dovoljno organe koji su mu potrebni da bi razvilo govor.” – rekla je Milica Vakić, floortime terapeut i osnivač Logopolisa.
Ona je dodala i da, sa logopedskog apekta cucla nije dobra. Kod dece koja je koriste jezik se ne kreće, pasivan je.
“Naš jezik je, kad su usta zatvorena, naslonjen na tvrdo nepce, a ako je između cucla, jezik se ne kreće, nema manipulaciju i ne razvija se. Dete od 2,5 godine koje koristi cuclu i ne govori će, naravno, biti ljuto, rezignirano, jer ne može da se izrazi.” – rekla je Milica Vakić
O hranjenju dece kao veoma značajnom u procesu dečjeg razvoja govorila je i dr Danijela Vukićević, fizijatar. “Vi danas imate mnogo načina da hranite decu. Pored kašica u teglama koje toliko roditelja koristi, vi sad imate i one kašice koje se samo sipaju detetu u usta, tako da ne mora ni kašičicu da koristi. Komotno za roditelje jer se ništa ne prlja, pogubno po decu. Dete najpre uči dodirom. Kad mu pružite činiju sa hranom, ono će poželeti da je pipne, pritisne, oseti u rukama. Roditelji to uglavnom neće dozvoliti, ali, dete drugačije ne može da uči.”
Predavanje doktora Rajovića trajalo je puna dva sata i bilo izuzetno zanimljivo.
“Učenje dva jezika paralelno je prednost. Ipak, da bi dete to bilo u stanju, prosečna inteligencija nije dovoljna. Ono mora biti makar malo natprosečno inteligentno. Davno sam razgovarao sa jednim profesorom koji se nije slagao sa mojim izlaganjem i tvrdnjom da je rani razvoj bitan. Smatrao je da je to za decu mučenje. Ja sam mu postavio pitanje – šta je najteža stvar koju u životu naučimo? Odgovorio mi je da je to – govor. Na moje pitanje kako je moguće da najtežu stvar učimo u tako ranom periodu brzo mi je rekao da je to spontano. Ako je spontano, to onda znači da bi i dete koje bi raslo bez izloženosti govoru naučilo da govori, što je, naravno, nemoguće.”
“Deca govor nauče do 3. godine. A onda do 6. ili 7. prave pauzu u učenju. Zašto? Zašto ne koristiti taj veliki potencijal za učenje u tom periodu? Sve dok je kroz igru, to za decu nikad nije mučenje.” – tvrdi Ranko Rajović, autor NTC programa učenja koji se sada uvodi u sve škole i vrtiće u Sloveniji.
Helen Doron je majka troje dece koja su odrastala kao bilingvalna deca. Danas, njen unuk ima pet godina, a već sa dve je učio da govori tri jezika paralelno i koristio sva tri.
Govoreći o programu koji je pre 35 godina osmislila, naglasila je da je prvi cilj metode ne samo razvoj govora i učenje jezika već i razvoj dečjeg potencijala za dugoročno učenje u životu.
“Mi decu ne učimo samo jeziku, mi razvijamo sposobnost mišljenja, humanost, komunikaciju, društvene veštine, negujemo drugarstvo i razvijamo različite sposobnosti koje su im potrebne u svakodnevnom životu. Učimo ih da uče. Kad se dete rodi, ono ima veliki broj neurona, i već u prvim mesecima oni neuroni koje mozak ne koristi, nestaju. Ukratko, što smo mlađi, mnogo je lakše da oblikujemo mozak kroz iskustva i stimulacije iz okruženja. I upravo je to ono što mi radimo – pružamo stimulativno okruženje deci od najranijih dana – onda kada im je to najpotrebnije.”
Helen Doron dodala je još i da je za pravilan razvoj kod dece bitno stvoriti okruženje za učenje lišeno stresa.
“Mi ne kritikujemo decu kad pogreše, podržimo ih i pokažemo im put ka tačnom odgovoru. Da bi se deca pravilno razvijala i spontano učila za njih treba stvoriti okruženje u kom će se osećati prijatno i bezbedno. To je naš cilj i to je jedini način na koji deca mogu kvalitetno da uče i da se razvijaju.”
Da li ste znali da bebe uče jezik već u materici? U uzrastu do godinu dana one su u stanju da razlikuju svoj maternji od stranih jezika. Ta sposobnost je nešto što treba iskoristiti. Mi upravo tako učimo. Prirodno. Učimo muziku i ritam, podstičemo povezanost dece i roditelja, razvijamo sposobnost govora s decom.
Shvatila sam, kad sam pre 35 godina započinjala, da se niko ne bavi tim ranim razvojem govora kod dece. Odlučila sam da počnem i vrlo brzo došla do toga da su me roditelji molili da prihvatim baš njihovu decu da s njima radim. Danas, mi radimo već sa decom uzrasta od tri meseca. Bebe uče. Uče kroz igru, kroz ponavljanje. Širom sveta imamo oko 5000 aktivnih visokokvalifikovanih učitelja, koji ulažu svoju neverovatnu energiju u ovaj posao, kako bi deca u potpuno prirodnom okruženju razvijala svoju sposobnost da uče govor na najbolji mogući način – igrajući se.” – zaključila je Helen Doron.
Prijavite se za BESPLATAN čas i dođite sa vašom decom!
Za sve informacije možete pozvati besplatnu liniju:
0800/333-000
ili posetite Helen Doron centar u vašem komšiluku!
Bilo da Vaše dete ima 3 meseca ili 18 godina, učenje engleskog u Helen Doron školama je pravi izbor za Vas!
Helen Doron engleski je ozbiljno zabavno iskustvo!
Izvor: Zelena učionica, autor: Aleksandra Cvjetić
Helen Doron Grupa osvojila Global Franchise Award!
Naš brend proglašen je najboljom internacionalnom dečjom i edukativnom franšizom!
26. februar 2019, Las Vegas, Nevada.
Helen Doron Grupa oficijelno je prepoznata na internacionalnom takmičenju kao najbolja dečja i edukativna franšiza u 2019. godini. Osnivač i CEO, Helen Doron, prisustvovala je konferenciji Internacionalne asocijacije franšiza (IFA) u Las Vegasu, Nevada, kako bi preuzela željeni trofej.
2019 Global Franchise Award, sponzorisan od strane Global Franchise Magazine i odabran od strane panela vrhunskih profesionalaca u oblasti franšiza, slavi izvrsnost u internacionalnom franšizingu. Pobednik je odabran nakon što je uzeto u obzir mnoštvo kriterijuma: uticaj brenda na globalnom nivou, međusobni odnos između franšizera i franšizanta, način na koji je brend plasiran na tržište, kao i kako je kompanija uticala na unapređenje internacionalnog franšizinga.
“Helen Doron Grupa odabrana je zbog širokog internacionalnog iskustva i ogromnih koraka koje je napravila kako bi ispratila tehnološke inovacije i promene u edukativnim sredinama. Helen Doron ima da ponudi više potencijalnim internacionalnim franšizantima i ozbiljno investira u budući razvoj i svoje franšizante”, rekao je stručni žiri, sačinjen od tima internacionalnih profesionalaca iz oblasti franšize.
Helen Doron je entuzijastično izjavila: “Ova nagrada potvrđuje mesto Helen Doron Grupe na globalnoj platformi dečjeg obrazovanja, kao i uspeh koji nastavljamo da gradimo kroz zemlje i kulture. Izgradili smo zajednicu profesionalaca koji dele zajedničke ciljeve i vrednosti i posvećeni su edukaciji i deci – kao i njihovom poslu. Naši franšizanti osećaju da su deo globalne zajednice u kojoj dobijaju svu podršku koja im je potrebna za rast njihovog biznisa. Naša vizija je da nastavimo da proširujemo našu mrežu franšizanata na nova geografska područja i da idemo napred u novim pravcima sa pravim partnerima.”
Više od biznisa. Način života.
Osnovana 1985. kako bi učila decu engleskom kao stranom jeziku, Helen Doron Grupa ima preko 1000 edukativnih centara i obdaništa u 37 zemalja. Inovativna i dokazana Helen Doron metodologija je kreativna inspiracija koja stoji iza najvažnije franšize – Helen Doron English, zajedno sa Helen Doron Kindergartens, MathRiders i Ready Steady Move! Do danas, Grupa je naučila blizu tri miliona dece da govore engleski, savladaju matematiku, iskuse prirodu i da uče kroz pokret. Mreža se rapidno širi, održavajući pritom osnovne vrednosti i duh zajednice, kombinovano sa poslovnim uspehom.
U potrazi smo za novim franšizantima kako bismo ušli na nova tržišta i poslovnim partnerima da zajedno proširimo bogat edukativni sadržaj i nastavimo da postavljamo nove granice u edukaciji dece.
Za više informacija o prilikama za biznis pišite nam!