Helen Doron već trideset godina podučava decu engleskom jeziku. Ona je vlasnik i osnivač kompanije Helen Doron Educational Group, kao i jedinstvene metodologije za podučavanje engleskog jezika, matematike, fitnesa i razvoja dece sa originalnim i revolucionarnim materijalima.

Helen odgovara na ovonedeljno pitanje: Mnoga deca čitav život uče engleski jezik, ali ga ipak ne govore tečno. Kako im Helen Doron metodologija može pomoći?

Činjenica je, da je najveća želja svakog roditelja da sve najbolje što može, pruži svom detetu. Ne samo da je moguće izlaganje deteta drugom jeziku u najranijem uzrastu, već je i dokazano da pozitivno utiče na moždani razvoj deteta. Naše tridesetogodišnje iskustvo je podržano rezultatima istraživanja na ovu temu. Najčešći slučaj je da deca počinju da uče engleski jezik u školi. Počinju sa učenjem čitanja i pisanja, a s obzirom na veličinu odeljenja, skoro da i nemaju priliku da vežbaju govorni jezik, odnosno komunikaciju.Često im se neko obraća, ali nisu dužni da odgovore. Ponekad čitanje i pisanje imaju primat nad govornim jezikom.
Neretko se roditelji odlučuju za privatne časove. Najverovatnije je da će dete usvojiti jezik i posedovati izvestan nivo znanja govornog jezika, dete ipak neće imati toliko koristi koliko ima od dokazane metodologije pomoću koje će sigurno progovoriti drugi jezik.
Helen Doron metodologija obuhvata četiri osnovna principa koji sačinjavaju sposobnost govora. Iskustvo je pokazalo da učenje u malim grupama, pozadisnko slušanje, pozitivan podsticaj i igranje čine da se jezik uči bez i malo muke.

Učenje jezika zahteva kontekst

Deci je potreban kontekst u kome bi se govorno izražavali. Kako bi se učenje jezika razvijalo, okruženje u kome se ono odigrava mora biti pogodno, dobro struktuirano i mora pružati podršku učesnicima. Mnoga dvojezična deca ne odgovaraju roditelju koji govori engleski jezik na engleskom, već koriste maternji jezik.

Postavlja se pitanje, zbog čega dete koje razume roditelja koji mu se obraća na engleskom jeziku ima potrebu da koristi maternji jezik?
Odgovor je da jezik mora da se uči u lingvističkom i društvenom kontekstu, a najbolje se nauči u prirodnom obliku, kroz diskusije, razgovor i priče. Za naše časove engleskog jezika mi stvaramo kontekst. Prema našoj metodi deca već od tri meseca mogu da počnu sa učenjem jezika koje se odvija u izuzetno zabavnim i grupama od četvoro do osmoro dece. Deca imaju koristi od međusobne interakcije, dok sa druge strane dobijaju individualnu pažnju nastavnika. Nastavnik ih čuje kako govore i odgovara im. Osmišljamo igrice u kojima deca moraju da koriste engleski jezik kako bi dobili ono što žele. Kako bi učestvovali u igricama i aktivnostima, takođe moraju da koriste engleski jezik. Naravno, struktura odgovora zavisi od uzrasta deteta.
Ukoliko su veoma mali, uzrasta na primer 2 godine, nećemo zahtevati da govore, ali ukoliko su uzrasta od 4,5, ili 6 godina koristimo one igrice koje će ih ohrabriti da komuniciraju. Nikada ih ne izdvajamo da ne bismo vršili pritisak na njih. Obraćanje – ,,Ti! Odgovori!” nikako se ne praktikuje na našim časovima. Nikada ne upiremo prstom u decu i zahtevamo da nam odgovore, jer takav odnos može uznemiriti ili čak uplašiti decu.
Kada se igraju, deca nisu ni svesna da uče. Način na koji predstavljamo jezik deci kroz igre i aktivnosti ih ohrabruje da govore. Engleski postaje zabavan, nikako obeshrabrujući. Dva faktora koja čine učenje jezika prema našoj metodi spontanim su igrice i pozitivni podsticaj. Za više informacija, pročitajte tekst o Helen Doron metodologiji.

Učenje kroz zabavu i igre bez imalo muke

Ne očekujemo od dece da progovore pre prve godine, ali uglavnom negde oko tog uzrasta počnu da izgovaraju reči i fraze. Do uzrasta od godinu i po do dve godine očekujemo od njih da ponove ono što su čuli ili čak da spontano govore na časovima. Deca su pažljiva i kreativna, ona ne koriste maternji jezik jer im je za komunikaciju dovoljno da ponove ono što su čuli i naravno,razumeli na času. Analiziraju ono što čuju i sami stvaraju nove rečenice. Ovakve reakcije su očekivane i u skladu su sa konceptom časa zasnovanom na igrama i aktivnostima na engleskom jeziku. Ne radi se samo o pukom ponavljanju onoga što su čuli. Nije poenta da nastavnik kaže: ,, The cat is here”, a zatim da deca ponove ,,The cat is here”. Ne, deca moraju da vide i da razumeju situaciju i da kažu šta je u pitanju. Reči su im poznate, strukture su im poznate, tako da bez razmišljanja, sa velikom lakoćom govre, baš zato što je igra u pitanju.
Male grupe u kojima uče, pozitivan podsticaj i učenje kroz zabavu su tri od četiri elementa naše, dokazane metodologije. Pratite sledeći blog Helen Doron u kome će biti reči o četvrtom elementu metodologije, pozadinskom slušanju. Ovo će biti drugi deo odgovora na pitanje Kako Helelen Doron metodologija može pomoći deci da fluentno govore?

O Helen Doron

Helen Doron je počela sa malim kućnim poslom davne 1985. godine stvorivši jedinstvenu metodologiju sa originalnim i revolucionarnim materijalima za podučavanje. Njeni kursevi su procvetali, a posao je rastao otkako je Helen uvela nastavnike, obuke za nastavnike i dodatne programe koji su bazirani na njenoj eksluzivnoj metodologiji, zasnovanoj na kreativnosti i samoizražavanju. Dodate su nove discipline – matematika, fitness i razvoj dece koji su ujedinjeni pod brendom Helen Doron Educational Group. Helen Doron Educational Group prednjači u inovativnim edukativnim sistemima obezbeđujući polaznicima materijale za podučavanje za bebe, decu, adolescente i tinejdžere iz čitavog sveta. Kompanija je postala jedna od najvećih edukativnih franšiza na svetu sa skoro 90 Master franšiza i preko 800 centara za podučavanje u 34 zemlje sveta na 5 kontinenata. Za više informacija o Helen Doron English u Srbiji posetite sajt www.helendoron.rs

Nekoliko Helen Doron English nastavnika su bili intervjuisani za Helen Doron Radio. Ovaj tekst je zasnovan na intervjuu sa Amal Abud iz Izraela i predstavlja prvi u nizu serije tekstova na temu: ,, Zašto podučavate prema Helen Doron metodi?” 

blogpost-Amal

Odrasla sam u Kanadi pa sam se sa porodicom preselila u Izrael. Po završetku studija grafičkog dizajna saznala sam za Helen Doron metod za podučavanje engleskog jezika i odmah sam se zaljubila! Bila sam impresionirana brzinom kojom deca uče i koliko se zabavljaju.

Prvo sam postala Helen Doron Early English učitelj, a nekoliko godina kasnije sam postala Trener nastavnika. Takođe, imam tu privilegiju da radim, zajedno sa Helen u oblasti razvoja novih materijala. Već 14 godina radim za Helen Doron. To je način života, a ne posao ili karijera. Nisam želela da predajem engleski jezik u školama, zbog načina na koji se predaje. Puno putujem i razgovaram sa nastavnicima širom sveta. Globalno kvalitet nastave u školana nije na najvišem nivou, a mnogi nastavnici su izuzetno posvećeni deci koju podučavaju. Veliki razredi, administracija kao i udžbenici su činioci ne tako idealnog okruženja za učenje i podučavanje. Kada sam videla na koji način se podučavaju deca prema Helen Doron metodi, i shvatila koliko ovaj način ispunjava kako nastavnika, tako i dete – to je bio trenutak u kome sam odlučila da se posvetim Helen Doron metodologiji.

Imam jako puno zamiljivih i isnpirativnih priča o mojom učenicima. Da ispričam samo jednu? … U redu. Treće godine podučavanja prema Helen Doron metodi sam otvorila svoju školu u Haifi, i skoro odmah sam uvidela koliko je velika razlika u načinu na koji deca uče. Majke su mi pričale kako njihova deca ispravljaju svoje nastavnike engleskog jezika u školama ili kako kada otputuju u inostranstvo deca pitaju za put ili poručuju hranu u restoranima, s obzirom da najbolje u porodici govore engleski.

Jedan moj učenik u petom razredu bio izbačen sa časa engleskog jezika zbog ponašanja, nije želeo ni da pohađa moje časove, ali sam ja insistirala. Promenio se i nije bio toliko skoncentrisan kao ranije, a to je bilo lako da primetim jer su naše grupe male.

Na kraju je sa entuzijazmom dolazio na naše časove nekoliko godina. Sa najvišim ocenama iz engleskog jezika je završio srednju školu i fakultet. I dalje sam u kontaktu sa njegovom majkom, koja uvek ponavlja da nije bilo mene u Helen Doron metodologije, njegova budućnost bi bila neizvesna i mnogo teška. Ovo je jedan od mnogih primera koji me iznova podsećaju zbog čega se bavim ovim poslom.

Sada putujem širom sveta obučavam nove nastavnike da predaju Helen Doron Early English i Helen Doron Teen English. Prelepo je iskustvo videti kreativnost svakog nastavnika i način na koji primenjuju metodologiju, suština metode je ista, ali svako je prikazuje iz svoje perspektive. Nakon obuka ostajemo u kontaktu i razmenjujemo ideje. Svi nastavnici konstantno osvežavaju svoja znanja putem treninga i godišnjih konferencija.

Izuzetno sam zahvalna na pruženoj prilici!

Postanite Helen Doron nastavnik engleskog!

blogpost-Inigo LC

Helen Doron Educational Group konstantno potvrđuje svoju poziciju svetskog lidera u podučavanju engleskog jezika dece svih uzrasta. Novi Helen Doron master franšizer za oblast severo-zapadne Španije, Inigo Blanko Estebanez veruje da uprkos teškoj ekonomskoj situaciji, roditelji razumeju važnost znanja engleskog jezika i investiciju u budućnost svoje dece. ,,Veliki procenat roditelja je spreman da svoje ekonomske resurse nameni usavršavanju znanja engleskog jezika svoje dece ,” objašnjava Inigo.

Inigo kaže sledeće, ,, Pre nego što sam se odlučio za Helen Doron metod proučavao sam špansko tržište škola za podučavanje engleskog, kao stranog jezika (English as a Foreign Language).Bilo je kristalno jasno da je originalni metod za podučavanje engleskog jezika koji ima kvalitetne materijale za podučavanje pravi izbor. Takođe sam shvatio da mnoge škole pokušavaju da imitiraju Helen Doron metod, ali nisu uspešniji u tome.” “Takođe sam shvatio” nastavlja Inigo, “ da su Helen Doron nastavnici najkvalitetniji i najprofesionalniji. Polažu zahtevne i treninge i seminare. Nijedna druga kompanije iz ove oblasti u Španiji ne garantuje to.”

Helen Doron English nudi sveobuhvatni raspon kurseva za podučavanje engleskog, kao drugog jezika i na taj način omogućava deci uzrasta od tri meseca do 19 godina da nauče i postanu stručni i slobodni kako u govoru, tako i u čitanju i pisanju. Helen Doron model poslovanja je svetski priznat model koji već trideset godina uspešno posluje širom sveta. Uvođenje digitalnih tehnologija u materijale za podučavanje je zaista neverovatno! Helen Doron razvojni tim je daleko ispred konkurencije i posebno posle objavljivanja aplikacija uvećane realnosti za mobilne telefone i tablete, koje zajedno sa izvanrednim udžbenicima čine nove Helen Doron kurseve.

“Zaista smo srećni zbog našeg širenja u Španiji i nadamo se daljem napredovanju u toj zemlji.” kaže En Gordon, potpredsednica odseka za poslovni razvoj. “Godine iza nas svedoče o stabilnom rastu broja polaznika i škola u Španiji, gde je naš prvi master franšizer otvorio prvu školu 2006.-e godine.” Samo prošle godine, u Španiji  je broj polaznika porastao za 60%, a otvoreno je 11 novih škola.