Helen Doron odgovara na seriju pitanja koja se tiču potreba dece starosti 2-4 godine: Na koji način roditelji mogu da obezbede deci osnovu za rano učenje stranog jezika, kao i kako mogu da procene znanje engleskog jezika svoje male dece uzrasta do 6 godina.
Helen odgovara:
Ovo pitanje je veoma interesantno posebno zbog toga što nije retkost da roditelji ne govore engleski jezik, a sa druge strane ipak žele da imaju uvid u to koliko je njihovo dete naučilo na kursu koji pohađa.
Uzimajući u obzir da u periodu od rođenja do šeste godine deca prolaze kroz nekoliko razvojnih perioda, na pitanje ćemo dati odgovor u skladu sa periodima razvoja. U ovom blogu ćemo diskutovati o tome kako roditelji dece od 2 do 4 godine mogu da utvrde šta njihovo dete uči.
Negovanje osnove za učenje jezika
Roditelji koji upisuju decu uzrasta od 2 do 4 godine na kurs za učenje stranog jezika, svesni su da je to optimalno vreme za početak učenja. Ovi roditelji su takođe svesni kolika je uloga engleskog jezika u budućnosti njihove dece. Za decu predškolskog uzrasta ne postoji veliki izbor kurseva za učenje engleskog jezika, ali kada birate program za svoje dete, morate voditi računa da je metodologija podučavanja dosledna i da daje rezultate.
Nastavnici, roditelji i staratelji igraju ključnu ulogu u iskustvu učenja kod dece. Za dugotrajno učenje deci je bitno da samopouzdanje i sigurnost koje grade kroz odnose sa bliskim ljudima koji ih okružuju u trenucima učenja.
Za decu uzrasta do 4 godine učenje i razvoj će zavisiti od svakodnevnih iskustava. Uspešan kurs podučavanja za decu ovog uzrasta se oslanja na emocionalne veze koje deci pružaju samopouzdanje i jačaju potrebu za učenjem.
Učenje jezika kao maternjeg
Tridesetogodišnje iskustvo u podučavanju i razvijanju programa za bebe, decu i tinejdžere je potvrdilo da je najbolji način podučavanja engleskog jezika – podučavanje po principu učenja maternjeg jezika.
Deca uzrasta od 2 do 4 godine neretko istovremeno uče engleski i maternji jezik. Najdelotvorniji metod podučavanja je da učite decu engleski na isti način kao što su učili svoj maternji jezik. Kada počinju da uče drugi jezik, deca prvo uče da razumeju jezik i progovore pre nego što nauče da čitaju i pišu, jer ovo je prirodan način učenja jezika.
U školama deca nisu podučavana na ovaj način. U školama se prvenstveno podučava i ocenjuje čitanje i pisanje, a izgovorom se bave kasnije. Ovaj način je u direktnoj vezi sa brojem đaka u odeljenjima, a kada je veliki broj dece u pitanju, nastavnik nema vremena da se bavi konverzacijom. Metoda po kojoj deca prvo uče čitanje i pisanje, a zatim konverzaciju se nije pokazala efikasnom.
Ključni elementi za učenje jezika su: vežbanje govornog jezika, osnovni i funkcionalni rečnik, brojna ponavljanja, podrška, zabava i igre.
Stilovi učenja
Kvalitetan program za podučavanje engleskog jezika bi trebalo roditeljima da obezbedi mesečne ili periodične izveštaje nastavnika o tome šta je dete naučilo na tom kursu, kao i šta će naučiti u naredom periodu.
Programi koje sam osmislila za decu ovog uzrasta obuhvataju materijale za učenje kod kuće. Ovi materijali imaju izuzetno važnu ulogu u učenju engleskog jezika na prirodan način, kao što su učili i maternji jezik. Ovime je roditeljima omogućeno da u svakom trenutku mogu da znaju šta su deca učila i kako napreduju. Veoma je bitno imati na umu da je “ponavljanje majka učenja“.
Mi pre svega predstavljamo mogućnosti za učenje, više nego što klasično podučavamo. Svako dete ima svoj stil učenja. Većina dece su uči kroz poktret i dodir. Pokret i dodir su izuzetno vredni elementi podučavanja. Programi koje sam razvila sadrže pesme, priče, animirane epizode i mobilne aplikacije koje dopunjuju podučavanje u učionici. Materijali za učenje su urađeni na takav način, da odgovaraju potrebama dece, bez obzira na koji način uče, da li su auditivni, vizuelni ili kinestetički tipovi. To osigurava da svako dete nauči engleski i to na način koji najviše odgovara njegovom stilu učenja.
Deca uče svojim tempom i na svoj način, i svako dete će naučiti, tako da roditelji nemaju razloga za brigu. Helen Doron kursevi se baziraju na metodologiji koja deci obezbeđuje učenje na potpuno prirodan način. Mlađe grupe će svakako naučiti gradivo i kod njih nema potrebe za proveru znanja. Oni uče sve vreme.
Lior Resnik, nastavnica Helen Doron škole, prenosi iskustva jednog od roditelja njenih đaka. Naime, roditelji tvrde da za vreme čitanja detetu na maternjem jeziku, primećuju da dete izgovara reči koje je čulo, na engleskom. Dalje prenosi: “Roditelji sede na časovima impresionirani znanjem koje dete pokazuje, praćenjem instrukcija, odgovarajanjem na pitanja i celokupnim učešćem. Iako i sami roditelji ponekad ne razumeju šta je rečeno, jasno vide da je dete u potpunosti uklopljeno u englesko okruženje.”
Nadovezujući programi osiguravaju napredak
Najkvalitetniji programi nude sistematski organizovane kurseve koji se međusobno nadovezuju i nadograđuju. Kako dete savladava program, primetan je potpuno prirodan napredak u učenju.
Učenje se ne svodi na nasumično prikupljanje informacija. Ni u jednom trenutku roditelji ne bi trebalo da sumnjaju u uspeh svog deteta ukoliko ono propusti neki deo gradiva.
U učenju se nikada ništa ne izgubi zauvek
Čini se da je za roditelje glavna preokupacija vezana za strah da dete koje uči engleski jezik zajedno sa maternjim može da počne da meša jezike. Poslednja istraživanja su pokazala da novi jezik zapravo postaje čvrsto uvezan u mozgu.
Čak i za decu koja su pomerena iz sredine u kojoj se govori njihovim maternjim jezikom, jezik nije izgubljen. “Izubljeni” prvi jezici ostavljaju trajne žigove na mozgu, pokazuje sledeće istraživanje:
Istraživanje koje je sprovela Nacionalna Akademija Nauka SAD-a, a objavljeno novembra 2014. godine, pokušalo je da proveri tvrdnje da jezik naučen u prvoj godini života može biti izbrisan ukoliko dete promeni lingvističko okruženje ili ukoliko govori drugi jezik. Potpuno su jasne implikacije vezane za učenje drugog ili više jezika istovremeno. Bilo da dete uči jezik istovremeno sa maternjim ili nakon što savlada osnove maternjeg, prihvatanje novog jezika počinje odmah.
Sve naučeno će, iako se ne koristi, u nekom trenutku isplivati na površinu. Roditelji moraju verovati svojoj deci i trebalo bi da razumeju, da ukoliko su deca srećna i angažovana na časovima, zasigurno uče.
Upis u školsku 2016/2017 godinu je počeo!
[button text=”Prijavite se!” url=”http://helendoron.rs/upis-2016-2017/”]
Kako da obezbedite deci osnovu za rano učenje stranog jezika
Helen Doron odgovara na seriju pitanja koja se tiču potreba dece starosti 2-4 godine: Na koji način roditelji mogu da obezbede deci osnovu za rano učenje stranog jezika, kao i kako mogu da procene znanje engleskog jezika svoje male dece uzrasta do 6 godina.
Helen odgovara:
Ovo pitanje je veoma interesantno posebno zbog toga što nije retkost da roditelji ne govore engleski jezik, a sa druge strane ipak žele da imaju uvid u to koliko je njihovo dete naučilo na kursu koji pohađa.
Uzimajući u obzir da u periodu od rođenja do šeste godine deca prolaze kroz nekoliko razvojnih perioda, na pitanje ćemo dati odgovor u skladu sa periodima razvoja. U ovom blogu ćemo diskutovati o tome kako roditelji dece od 2 do 4 godine mogu da utvrde šta njihovo dete uči.
Negovanje osnove za učenje jezika
Roditelji koji upisuju decu uzrasta od 2 do 4 godine na kurs za učenje stranog jezika, svesni su da je to optimalno vreme za početak učenja. Ovi roditelji su takođe svesni kolika je uloga engleskog jezika u budućnosti njihove dece. Za decu predškolskog uzrasta ne postoji veliki izbor kurseva za učenje engleskog jezika, ali kada birate program za svoje dete, morate voditi računa da je metodologija podučavanja dosledna i da daje rezultate.
Nastavnici, roditelji i staratelji igraju ključnu ulogu u iskustvu učenja kod dece. Za dugotrajno učenje deci je bitno da samopouzdanje i sigurnost koje grade kroz odnose sa bliskim ljudima koji ih okružuju u trenucima učenja.
Za decu uzrasta do 4 godine učenje i razvoj će zavisiti od svakodnevnih iskustava. Uspešan kurs podučavanja za decu ovog uzrasta se oslanja na emocionalne veze koje deci pružaju samopouzdanje i jačaju potrebu za učenjem.
Učenje jezika kao maternjeg
Tridesetogodišnje iskustvo u podučavanju i razvijanju programa za bebe, decu i tinejdžere je potvrdilo da je najbolji način podučavanja engleskog jezika – podučavanje po principu učenja maternjeg jezika.
Deca uzrasta od 2 do 4 godine neretko istovremeno uče engleski i maternji jezik. Najdelotvorniji metod podučavanja je da učite decu engleski na isti način kao što su učili svoj maternji jezik. Kada počinju da uče drugi jezik, deca prvo uče da razumeju jezik i progovore pre nego što nauče da čitaju i pišu, jer ovo je prirodan način učenja jezika.
U školama deca nisu podučavana na ovaj način. U školama se prvenstveno podučava i ocenjuje čitanje i pisanje, a izgovorom se bave kasnije. Ovaj način je u direktnoj vezi sa brojem đaka u odeljenjima, a kada je veliki broj dece u pitanju, nastavnik nema vremena da se bavi konverzacijom. Metoda po kojoj deca prvo uče čitanje i pisanje, a zatim konverzaciju se nije pokazala efikasnom.
Ključni elementi za učenje jezika su: vežbanje govornog jezika, osnovni i funkcionalni rečnik, brojna ponavljanja, podrška, zabava i igre.
Stilovi učenja
Kvalitetan program za podučavanje engleskog jezika bi trebalo roditeljima da obezbedi mesečne ili periodične izveštaje nastavnika o tome šta je dete naučilo na tom kursu, kao i šta će naučiti u naredom periodu.
Programi koje sam osmislila za decu ovog uzrasta obuhvataju materijale za učenje kod kuće. Ovi materijali imaju izuzetno važnu ulogu u učenju engleskog jezika na prirodan način, kao što su učili i maternji jezik. Ovime je roditeljima omogućeno da u svakom trenutku mogu da znaju šta su deca učila i kako napreduju. Veoma je bitno imati na umu da je “ponavljanje majka učenja“.
Mi pre svega predstavljamo mogućnosti za učenje, više nego što klasično podučavamo. Svako dete ima svoj stil učenja. Većina dece su uči kroz poktret i dodir. Pokret i dodir su izuzetno vredni elementi podučavanja. Programi koje sam razvila sadrže pesme, priče, animirane epizode i mobilne aplikacije koje dopunjuju podučavanje u učionici. Materijali za učenje su urađeni na takav način, da odgovaraju potrebama dece, bez obzira na koji način uče, da li su auditivni, vizuelni ili kinestetički tipovi. To osigurava da svako dete nauči engleski i to na način koji najviše odgovara njegovom stilu učenja.
Deca uče svojim tempom i na svoj način, i svako dete će naučiti, tako da roditelji nemaju razloga za brigu. Helen Doron kursevi se baziraju na metodologiji koja deci obezbeđuje učenje na potpuno prirodan način. Mlađe grupe će svakako naučiti gradivo i kod njih nema potrebe za proveru znanja. Oni uče sve vreme.
Lior Resnik, nastavnica Helen Doron škole, prenosi iskustva jednog od roditelja njenih đaka. Naime, roditelji tvrde da za vreme čitanja detetu na maternjem jeziku, primećuju da dete izgovara reči koje je čulo, na engleskom. Dalje prenosi: “Roditelji sede na časovima impresionirani znanjem koje dete pokazuje, praćenjem instrukcija, odgovarajanjem na pitanja i celokupnim učešćem. Iako i sami roditelji ponekad ne razumeju šta je rečeno, jasno vide da je dete u potpunosti uklopljeno u englesko okruženje.”
Nadovezujući programi osiguravaju napredak
Najkvalitetniji programi nude sistematski organizovane kurseve koji se međusobno nadovezuju i nadograđuju. Kako dete savladava program, primetan je potpuno prirodan napredak u učenju.
Učenje se ne svodi na nasumično prikupljanje informacija. Ni u jednom trenutku roditelji ne bi trebalo da sumnjaju u uspeh svog deteta ukoliko ono propusti neki deo gradiva.
U učenju se nikada ništa ne izgubi zauvek
Čini se da je za roditelje glavna preokupacija vezana za strah da dete koje uči engleski jezik zajedno sa maternjim može da počne da meša jezike. Poslednja istraživanja su pokazala da novi jezik zapravo postaje čvrsto uvezan u mozgu.
Čak i za decu koja su pomerena iz sredine u kojoj se govori njihovim maternjim jezikom, jezik nije izgubljen. “Izubljeni” prvi jezici ostavljaju trajne žigove na mozgu, pokazuje sledeće istraživanje:
Istraživanje koje je sprovela Nacionalna Akademija Nauka SAD-a, a objavljeno novembra 2014. godine, pokušalo je da proveri tvrdnje da jezik naučen u prvoj godini života može biti izbrisan ukoliko dete promeni lingvističko okruženje ili ukoliko govori drugi jezik. Potpuno su jasne implikacije vezane za učenje drugog ili više jezika istovremeno. Bilo da dete uči jezik istovremeno sa maternjim ili nakon što savlada osnove maternjeg, prihvatanje novog jezika počinje odmah.
Sve naučeno će, iako se ne koristi, u nekom trenutku isplivati na površinu. Roditelji moraju verovati svojoj deci i trebalo bi da razumeju, da ukoliko su deca srećna i angažovana na časovima, zasigurno uče.
Upis u školsku 2016/2017 godinu je počeo!
[button text=”Prijavite se!” url=”http://helendoron.rs/upis-2016-2017/”]
30 novih i neobičnih reči koje su dodate poslednjem izdanju oksfordskog rečnika engleskog jezika
U godini obeležavanja ponosnih 30 godina Helen Doron škola, objavljivaćemo tekstove namenjene roditeljima i nastavnicima sa po 30 korisnih saveta!
Ovoga puta želimo da Vam predstavimo 30 najneobičnijih reči koje su tokom 2014. godine dodate oksforskom rečniku engleskog jezika (reči ćemo dodavati kada verzija za 2015-tu bude završena). Da li vam je poznato značenje ovih reči?
1. Backwash, im.
Proces prolaska vode ili neke druge tečnosti, u suprotnom smeru od uobičajenog, kroz filter u svrhu njegovog čišćenja. Takođe, ovako se naziva i sama tečnost koja sudeluje u ovom procesu.
2. Baked Potato, im.
Krompir pečen i poslužen u ljusci.
3. Beatboxer, im.
Izvođač koji koristi glas proizvodeći efekte i imiturajući zvuke i ritmove hip hop muzike.
4. Bestie, im.
Najbolji ili veoma blizak prijatelj.
5. Bitcoin, im.
Naziv platne jedinice digitalnog sistema plaćanja, koji je u opticaju od 2009. godine.
6. Blobfish, im.
Ova vrsta ribe pripada porodici Psychrolutes marcidus koja živi na velikim dubinama u oblasti Australije i Novog Zelanda. Imaju veliku glavu i želatinasto telo, a kada je van vode ima karakteristike opuštenog čovečijeg lica.
7. BYOD, im.
Ponesite svoju elektronsku napravu – politika kompanije koja dozvoljava zaposlenima i klijentima da se povežu na njihovu mrežu koristeći svoje telefone, tablete, laptopove i druge naprave.
8. Citrusy, prid.
Pridev koji opisuje miris, ukus ili boju koja je karakteristična za južno voće ili na njega sugeriše. Takođe, osećati takav ukus ili miris ili videti takvu boju.
9. Conlang, im.
Jezik koji nije nastao prirodnim putem.
10. Crap shoot, im.
Situacija ili reakcija koja se odnosi na nešto nepredvidivo, nesigurno ili riskantno.
11. Evil genius, im.
Zao duh zamišljen kako prati osobu i pokušaju da utiče na nju ili njega da radi zle stvari. Često se zamišlja u pratnji svoje suprotnosti, dobrog duha. U proširenom značenju, odnosi se na osobu koja je pod lošim uticajem i ima nameru da čini zlo. Takođe, veoma inteligentan kriminalac ili zločinac.
12. First World problem, im.
Problem koji se javlja u zemljama prvog sveta; izvor frustracije i nezadovoljstva vezan za trivijalne stvari;
13. Flexitarian, im.
Osoba koja se hrani po pravilima vegetarijanske ishrane, ali je se ne pridržava u potpunosti.
14. Godzooks, int.
Izražavanje iznenađenja, frustracije, upozorenja i sl.
15. Group hug, im.
Zagrljaj koji čine tri ili više osoba u grupi; izražavanje podrške i solidarnosti.
16. Hashtag, im.
Oznaka koja se upotrebljava na socijalnim mrežama ili aplikacijama, služi za identifikaciju sadržaja reči ili fraze koja stoji posle znaka; takođe za povezivanje poruka koje se odnose na određenu temu; takođe ime simbola kada stoji samostalno.
17. High muckety-muck, im.
Važna osoba; osoba visokog statusa i velikog uticaja.
18. Hip-hopping, im. prid.
Akcija koja karakteriše hip hop muziku;
19. Honky-tonker, im.
Osoba koja poseduje honki tonki bar ili radi u njemu; takođe izvođač honki tonk muzike.
20. Pescatarian, im. prid.
Osoba koja umesto mesa jede ribu; neko ko u vegetarijansku ishranu unosi ribu.
21. Sciency, prid.
Nešto naučne ili tehničke prirode; takođe interesovanje za nauku;
22. Selfie, im.
Fotografisanje autoportreta telefonom ili veb kamerom, koji se objavljuje na socijalnim mrežama.
23. Skype, gl.
Konverzacija putem interneta pomoću Skype programa; takođe učešće u konverzaciji ili događaju koji se odvija na drugoj lokaciji korišćenjem ovog programa.
24. TBH, im.
Skraćenica koja se koristi u elektronskoj komunikaciji u značenju: “Iskreno”
25. TP, im. gl.
Toalet papir; Šala koja se podmeće korišćenjem toilet papira odnosno njegovim bacanjem na zgrade ili drveće.
26. Un-PC, prid.
Politički nekorektno.
27. Upcycling, im.
Aktivnost ili proces ponovnog korišćenja otpadnog materijala u svrhu pravljenja novog i kvalitetnijeg proizvoda; uopšteno aktivnost ili proces vraćanja u promet predmeta koji je neželjen, kako bi ga učinili atraktivnijim i vrednijim.
28. Wackadoodle, n. adj.
Lud, ekscentrik
29. Wardrobe malfunction, im.
Trenutak kada se odeća pomeri čineći da osoba ne izgleda kako bi trebalo, ili da joj se otkrije deo tela koji ne bi trebalo da je otkriven.
30. YOLO
Jednom se živi!
Letnji raspust u Helen Doron školama
Helen Doron škole će biti na raspustu od 15. jula do 15. avgusta 2015. godine. Za informacije možete pozvati besplatnu liniju 0800/333-000. Uživajte u letu!
Jump With Joey – magične knjige za interaktivno učenje engleskog
Najnoviji program Helen Doron English sistema Jump With Joey je stigao u Srbiju!
Kurs je namenjen novim polaznicima uzrasta od 5 do 8 godina, ali i polaznicima koji svoje obrazovanje nastavljaju u Helen Doron školi.
Jump with Joey je multimedijalni i interaktivni kurs!
Jedan je od prvih kurseva za podučavanje engleskog jezika u čije je materijale integrisana tehnologija uvećane realnosti!
Materijali imaju magičnu moć – oživljavaju dvodimenzijalne likove, daju im pokret i zvuk!
Helen Doron, idejni tvorac metode i sistema je povodom ovog kursa izjavila sledeće:
,, Ova uzbudljiva nova tehnologija se odlično uklapa i obogaćuje podučavanje engleskog jezika prema našoj dokazanoj metodi. Zaokuplja polaznike i daje im dodatnu mogućnost da slušaju ispravan izgovor engleskog jezika, ali i da usavrše svoja znanja.”
Za ovaj, kao i za svaki drugi Helen Doron kurs, pripremljeni su originalni tekstovi pesama i prateće kompozicije, koji su primereni uzrastu i značajan su deo procesa učenja engleskog jezika, obogaćuju rečnik i poznavanje gramatičkih pravila polaznika.
Na ovom kursu deca nauče oko 1700 novih reči prateći avanture kengurice Kengi, njenog mladunčeta Džoija i sedmogodišnjih drugara Pola i Mili. Pol i Mili imaju tajni klub – Kengi klub koji se nalazi u šupljem stablu. Kada Kengi pošalje poziv za pomoć, Pol i Mili lete u Storivil u kome se susreću sa likovima iz bajki, i te priče imaju iznenađujuće rasplete. Pol i Mili pomažu kengurici Kengi u rešavanju misterija u Storivilu.
Kurs Jump with Joey obogaćuje savladan jezik, ali će i proširiti vidike dece uzrastu prikladnim pričama, koje će im pomoći da bolje razumeju svet u kome žive. Deca uče o životnim vrednostima kao što su prijateljstvo, zdrava ishrana i zaštita životne sredine.
Svaka epizoda sadrži po jednu važnu životnu lekciju. Jezik se uči u kontekstu, tako da engleski jezik postaje potpuno prirodan deo života deteta.
Kako bi se ohrabrili u korišćenju engleskog jezika i van učionice, kurs je obogaćen magičnim knjigama kojima se deca posvećuju i provode više vremena u istraživanju i učenju engleskog jezika.
Helen Doron dodaje:
,, Iako smo prihvatili neke od najnovijih tehnoloških dostignuća, Jump with Joey kurs ostaje veran Helen Doron metodologiji, zasnovanoj na četiri osnovan principa: pozitivnom podstreku, malim grupama, pozadinskom slušanju i posebno obučenim nastavnicima – metodologiji koja se iznova dokazivala proteklih 30 godina.”
Zašto je Vašem detetu potreban engleski jezik?
Zašto je Vašem detetu potreban engleski jezik? Što ranije, to bolje!
Da li biste se iznenadili činjenicom da više od polovine svetske populacije govori dva ili više jezika u svakodnevnom životu i da svaki četvrti čovek na svetu govori engleski jezik?
Neka brojke govore same za sebe. Engleski je osnovni jezik knjiga, novina, putovanja, međunarodnih poslovnih i akademskih konferencija, nauke, tehnologije, diplomatije, sporta, međunarodnih sportskih takmičenja, popularne muzike, reklamiranja i interneta. Engleski ima zvanični i specijalni status u najmanje 75 zemalja sa svekupnom populacijom od preko dve milijarde.
Preko 750 miliona ljudi govori engleski jezik, bilo da im je maternji ili drugi jezik. Engleski se smatra međunarodnim jezikom opšte komunikacije i koriste ga stotine milliona ljudi širom sveta za zabavu, reklamiranje i naučne svrhe. Engleski prevazilazi kulturne i lingvističke barijere i predstavlja jezik koji smanjuje kulturološke razlike.
Vrednost dvojezičnosti
Dvojezičnost je investicija u budućnost Vašeg deteta i njegove potencijale za bolju zaradu. Istraživanja su pokazala vezu između učenja više jezika i većih mogućnosti za bolje plaćene poslove i veću zaradu. Studija o uticaju engleskog jezika na ekonomiju zemalja u razvoju ukazuje na to da komunikacija na engleskom jeziku može da uveća individualnu sposobnost zarađivanja za 25%.
Dve skorašnje revolucionarne studije – Indeks poslovnog engleskog jezika u 2013. i Izveštaj o globalizaciji engleskog – potvrđuju da je engleski jezik daleko najrasprostranjeniji jezik u poslovanju. Najveći deo poslovne komunikacije među ljudima kojima engleski nije maternji se odvija na engleskom jeziku. Sve je više multinacionalnih kompanija postavljaju engleski kao korporativni jezik. Engleski je temelj za sastanke, inokominikaciju i potpise.
Ove studije analiziraju globalne trendove poznavanja engleskog jezika, zasnovane na podacima koji su sakupljani u više od 3500 kompanija u preko 150 zemalja. Saznanja oslikavaju glavnu poruku Helen Doron® – učenje engleskog jezika ima izuzetan značaj na moždani razvoj, inteligenciju i sveobuhvatno razumevanje sveta.
Da li postoji najbolje vreme za učenje engleskog, kao drugog jezika? Kada je ,, prerano” ili ,,prekasno” da se počne sa učenjem?
Učenje je jedinstveno i individualno iskustvo za svako dete. Nikada nije prerano da se započne učenje drugog jezika, a mozak nastavlja da ima koristi od učenja drugog i svakog narednog jezika kroz čitav život.
Pre sedme godine, deca su sposobna da uče drugi jezik sa istom lakoćom kao svoj maternji jezik. Helen Doron ®– lingvista, predavač i osnivač kompanije sa vizijom ukazuje na sledeće:
“Istraživanja su pokazala da dvogodišnjaci koji su učili prema Helen Doron metodologiji zapravo procesuiraju taj jezik kao dvojezična deca. Učenje drugog ili trećeg jezika, kreira dodatne neurološke veze u mozgu koje obrađuju jezik.”
Helen Doron English programi za decu su zasnovani na prirodnoj dečijoj posobnosti da govorni jezik uče kroz stalno slušanje i podršku. Male grupe od četvoro do osmoro polaznika uz posebno obučene nastavnike su zasnovane na ekskluzivnoj metodologiji, kreativnosti i samoizražavanja i nude zabavno okruženje gde deca potpuno prirodno upijaju engleski jezik.
Dva miliona dece širom sveta su progovorili engleski jezik pomoću Helen Doron metodologije
Helen Doron® je širom sveta priznata kao jedan od najboljih metoda za podučavanje dece engleskom jeziku prema jedinstvenoj metodologiji zasnovanoj na 30 godina iskustva. ,, Naša metodologija kreira dvojezičnost, koja je izuzetno važna, posebno ako je drugi jezik engleski , ne samo zbog toga što će detetu obezbediti veći kapacitet mozga, već im otvara nova vrata, upoznaje sa novom kulturom”, ističe Helen Doron. Helen Doron Englsih nudi najkompletnije materijale za podučavanje na tržištu – programe koji omogućavaju deci da od najmlađih do tinejdžerskih dana postanu vešti, ali i slobodni u govoru, čitanju i pisanju engleskog jezika.
Kako mladi mozak uči jezik?
Da li ste se ikada zapitali zašto deluje da je teže učiti jezik kada ste stariji, nego kad ste bili deca?
Naučnici su preko MR tehnologije mapiranja došli do saznanja da se proces učenja jezika u mozgu menja sa godinama. Kad deca uče novi jezik, on stimuliše isti deo mozga koji se stimuliše kada se uči maternji jezik. Ipak, posle sedme godine, naš mozak počinje da procesuira novi jezik u drugom delu mozga.
Istraživanje na volonterima koji su učili još jedan jezik u ranom detinjstvu je pokazalo da mozak procesuira jezike u istom delu. Na primer, ukoliko žuti deo predstavlja poljski jezik, a crveni engleski, studija pokazuje da postoji velika narandžasta oblast koja predstavlja preklapanje u načinu na koji je mozak spojio jezike, usvajajući oba jezika kao maternji.
Istraživanje na volonterima koji su učili dodatni jezik kasnije u životu pokazuje da mozak koristi drugačiju oblast za obradu novog jezika.
Helen Doron Early English sistem učenja koristi upravo pomenute mogućnosti mladog mozga da uči, odnosno mogućnosti da mlada deca budu podučavana engleskom jeziku na način učenja maternjeg jezika. Helen Doron grupa ima kvalifikovane centre za podučavanje u 30 zemanlja sveta, i 30 godina podučava decu postižući izvanredne rezultate.
Eseji naših tinejdžera sa redovnog testa kursa Teen Talent
Njihove eseje, koji odgovaraju na temu zašto bi preporučili drugu ili drugarici da upišu Helen Doron školu, Vam prenosimo u celosti. Uživajte!
,, Eseji naših tinejdžera
Sofija Ćurčić, 13 godina
,,Hi! Look at this awesome English school. I think you would learn the best like this! We have a lot of fun in these classes! We sing and dance and through lyrics we learn some important stuff. We play the simple games you learnt in Serbian, just with English expressions. It’s a great thing that we don’t study by just translating words from English to Serbian even after class I keep speaking English.
Bye, write back soon.”
Eseji naših tinejdžera
Teodora Popović, 12 godina
,, Dear Marzia,
Hi! I introduce you to Helen Doron learning course! I go here for 8 years and I would love you to join me. This is why: HD learning course is FUN, all classes are filled with games (on the smart board and card games) and we often listen to cool music. If you come here, your grades will sure be better. We learn grammar and reading. If you don’t know how to do your homework, there is a homework session that will help you. And in December we have Christmas party. It was cool this year ( It is a costume party)!
Hope you will join us next year,
Bye”
Helen Doron pomaže ugroženima u poplavama
Na međunarodni dan deteta, 01.06.2014., Helen Doron škole Srbije su u Sava centru obeležile 15 godina uspešnog rada na teritoriji Srbije.
Počasni gost manifestacije, kao i pratećih programa je bila gospođa Helen Doron, lingvista i idejni tvorac nadaleko poznate i veoma uspešne metodologije za podučavanje engleskog jezika kao maternjeg – Helen Doron metodologije.
S obzirom na tragičnu situaciju koja je zadesila našu zemlju u tom periodu, velike majske poplave, Helen Doron škole Srbije su manifestaciju posvetile sakupljanju novčanih sredstava za ugrožene u poplavama, i organizovale akciju u saradnji sa Humanitarnom organizacijom Novi Beograd.
Gospođa Helen Doron je uvek uz one kojima je pomoć najpotrebnija, i svoje veliko srce i pozitivnu energiju deli sa svima.
U skladu sa svojom prirodom, nije propustila da pomogne ni onima kojima su poplave u Srbiji odnele sve. Na svečanoj manifestaciji u Sava centru, gospođa Helen Doron je predsedniku humanitarne fondacije Novi Beograd, Aleksandru Šapiću, uručila ček u vrednosti od 1000 funti i na taj način se pridružila našoj akciji.
Želimo da se zahvalimo svima koji su učestvovali u našoj humanitarnoj akciji: gospođi Helen Doron, našim Learning centar franšizerima, našim Helen Doron učiteljima, kompletnom Helen Doron timu, i posebno onima zbog kojih uživamo u karijerama koje smo odabrali-
veliko HVALA svim polaznicima Helen Doron škola u Srbiji i njihovim roditeljima.
.
Probijanje barijera ka tečnom govoru engleskog jezika
Helen Doron već trideset godina podučava decu engleskom jeziku. Ona je vlasnik i osnivač kompanije Helen Doron Educational Group, kao i jedinstvene metodologije za podučavanje engleskog jezika, matematike, fitnesa i razvoja dece sa originalnim i revolucionarnim materijalima.
Helen odgovara na ovonedeljno pitanje: Mnoga deca čitav život uče engleski jezik, ali ga ipak ne govore tečno. Kako im Helen Doron metodologija može pomoći?
Činjenica je, da je najveća želja svakog roditelja da sve najbolje što može, pruži svom detetu. Ne samo da je moguće izlaganje deteta drugom jeziku u najranijem uzrastu, već je i dokazano da pozitivno utiče na moždani razvoj deteta. Naše tridesetogodišnje iskustvo je podržano rezultatima istraživanja na ovu temu. Najčešći slučaj je da deca počinju da uče engleski jezik u školi. Počinju sa učenjem čitanja i pisanja, a s obzirom na veličinu odeljenja, skoro da i nemaju priliku da vežbaju govorni jezik, odnosno komunikaciju.Često im se neko obraća, ali nisu dužni da odgovore. Ponekad čitanje i pisanje imaju primat nad govornim jezikom.
Neretko se roditelji odlučuju za privatne časove. Najverovatnije je da će dete usvojiti jezik i posedovati izvestan nivo znanja govornog jezika, dete ipak neće imati toliko koristi koliko ima od dokazane metodologije pomoću koje će sigurno progovoriti drugi jezik.
Helen Doron metodologija obuhvata četiri osnovna principa koji sačinjavaju sposobnost govora. Iskustvo je pokazalo da učenje u malim grupama, pozadisnko slušanje, pozitivan podsticaj i igranje čine da se jezik uči bez i malo muke.
Učenje jezika zahteva kontekst
Deci je potreban kontekst u kome bi se govorno izražavali. Kako bi se učenje jezika razvijalo, okruženje u kome se ono odigrava mora biti pogodno, dobro struktuirano i mora pružati podršku učesnicima. Mnoga dvojezična deca ne odgovaraju roditelju koji govori engleski jezik na engleskom, već koriste maternji jezik.
Postavlja se pitanje, zbog čega dete koje razume roditelja koji mu se obraća na engleskom jeziku ima potrebu da koristi maternji jezik?
Odgovor je da jezik mora da se uči u lingvističkom i društvenom kontekstu, a najbolje se nauči u prirodnom obliku, kroz diskusije, razgovor i priče. Za naše časove engleskog jezika mi stvaramo kontekst. Prema našoj metodi deca već od tri meseca mogu da počnu sa učenjem jezika koje se odvija u izuzetno zabavnim i grupama od četvoro do osmoro dece. Deca imaju koristi od međusobne interakcije, dok sa druge strane dobijaju individualnu pažnju nastavnika. Nastavnik ih čuje kako govore i odgovara im. Osmišljamo igrice u kojima deca moraju da koriste engleski jezik kako bi dobili ono što žele. Kako bi učestvovali u igricama i aktivnostima, takođe moraju da koriste engleski jezik. Naravno, struktura odgovora zavisi od uzrasta deteta.
Ukoliko su veoma mali, uzrasta na primer 2 godine, nećemo zahtevati da govore, ali ukoliko su uzrasta od 4,5, ili 6 godina koristimo one igrice koje će ih ohrabriti da komuniciraju. Nikada ih ne izdvajamo da ne bismo vršili pritisak na njih. Obraćanje – ,,Ti! Odgovori!” nikako se ne praktikuje na našim časovima. Nikada ne upiremo prstom u decu i zahtevamo da nam odgovore, jer takav odnos može uznemiriti ili čak uplašiti decu.
Kada se igraju, deca nisu ni svesna da uče. Način na koji predstavljamo jezik deci kroz igre i aktivnosti ih ohrabruje da govore. Engleski postaje zabavan, nikako obeshrabrujući. Dva faktora koja čine učenje jezika prema našoj metodi spontanim su igrice i pozitivni podsticaj. Za više informacija, pročitajte tekst o Helen Doron metodologiji.
Učenje kroz zabavu i igre bez imalo muke
Ne očekujemo od dece da progovore pre prve godine, ali uglavnom negde oko tog uzrasta počnu da izgovaraju reči i fraze. Do uzrasta od godinu i po do dve godine očekujemo od njih da ponove ono što su čuli ili čak da spontano govore na časovima. Deca su pažljiva i kreativna, ona ne koriste maternji jezik jer im je za komunikaciju dovoljno da ponove ono što su čuli i naravno,razumeli na času. Analiziraju ono što čuju i sami stvaraju nove rečenice. Ovakve reakcije su očekivane i u skladu su sa konceptom časa zasnovanom na igrama i aktivnostima na engleskom jeziku. Ne radi se samo o pukom ponavljanju onoga što su čuli. Nije poenta da nastavnik kaže: ,, The cat is here”, a zatim da deca ponove ,,The cat is here”. Ne, deca moraju da vide i da razumeju situaciju i da kažu šta je u pitanju. Reči su im poznate, strukture su im poznate, tako da bez razmišljanja, sa velikom lakoćom govre, baš zato što je igra u pitanju.
Male grupe u kojima uče, pozitivan podsticaj i učenje kroz zabavu su tri od četiri elementa naše, dokazane metodologije. Pratite sledeći blog Helen Doron u kome će biti reči o četvrtom elementu metodologije, pozadinskom slušanju. Ovo će biti drugi deo odgovora na pitanje Kako Helelen Doron metodologija može pomoći deci da fluentno govore?
O Helen Doron
Helen Doron je počela sa malim kućnim poslom davne 1985. godine stvorivši jedinstvenu metodologiju sa originalnim i revolucionarnim materijalima za podučavanje. Njeni kursevi su procvetali, a posao je rastao otkako je Helen uvela nastavnike, obuke za nastavnike i dodatne programe koji su bazirani na njenoj eksluzivnoj metodologiji, zasnovanoj na kreativnosti i samoizražavanju. Dodate su nove discipline – matematika, fitness i razvoj dece koji su ujedinjeni pod brendom Helen Doron Educational Group. Helen Doron Educational Group prednjači u inovativnim edukativnim sistemima obezbeđujući polaznicima materijale za podučavanje za bebe, decu, adolescente i tinejdžere iz čitavog sveta. Kompanija je postala jedna od najvećih edukativnih franšiza na svetu sa skoro 90 Master franšiza i preko 800 centara za podučavanje u 34 zemlje sveta na 5 kontinenata. Za više informacija o Helen Doron English u Srbiji posetite sajt www.helendoron.rs
Inspirativna iskustva nastavnika: Zašto podučavate prema Helen Doron metodi?
Nekoliko Helen Doron English nastavnika su bili intervjuisani za Helen Doron Radio. Ovaj tekst je zasnovan na intervjuu sa Amal Abud iz Izraela i predstavlja prvi u nizu serije tekstova na temu: ,, Zašto podučavate prema Helen Doron metodi?”
Odrasla sam u Kanadi pa sam se sa porodicom preselila u Izrael. Po završetku studija grafičkog dizajna saznala sam za Helen Doron metod za podučavanje engleskog jezika i odmah sam se zaljubila! Bila sam impresionirana brzinom kojom deca uče i koliko se zabavljaju.
Prvo sam postala Helen Doron Early English učitelj, a nekoliko godina kasnije sam postala Trener nastavnika. Takođe, imam tu privilegiju da radim, zajedno sa Helen u oblasti razvoja novih materijala. Već 14 godina radim za Helen Doron. To je način života, a ne posao ili karijera. Nisam želela da predajem engleski jezik u školama, zbog načina na koji se predaje. Puno putujem i razgovaram sa nastavnicima širom sveta. Globalno kvalitet nastave u školana nije na najvišem nivou, a mnogi nastavnici su izuzetno posvećeni deci koju podučavaju. Veliki razredi, administracija kao i udžbenici su činioci ne tako idealnog okruženja za učenje i podučavanje. Kada sam videla na koji način se podučavaju deca prema Helen Doron metodi, i shvatila koliko ovaj način ispunjava kako nastavnika, tako i dete – to je bio trenutak u kome sam odlučila da se posvetim Helen Doron metodologiji.
Imam jako puno zamiljivih i isnpirativnih priča o mojom učenicima. Da ispričam samo jednu? … U redu. Treće godine podučavanja prema Helen Doron metodi sam otvorila svoju školu u Haifi, i skoro odmah sam uvidela koliko je velika razlika u načinu na koji deca uče. Majke su mi pričale kako njihova deca ispravljaju svoje nastavnike engleskog jezika u školama ili kako kada otputuju u inostranstvo deca pitaju za put ili poručuju hranu u restoranima, s obzirom da najbolje u porodici govore engleski.
Jedan moj učenik u petom razredu bio izbačen sa časa engleskog jezika zbog ponašanja, nije želeo ni da pohađa moje časove, ali sam ja insistirala. Promenio se i nije bio toliko skoncentrisan kao ranije, a to je bilo lako da primetim jer su naše grupe male.
Na kraju je sa entuzijazmom dolazio na naše časove nekoliko godina. Sa najvišim ocenama iz engleskog jezika je završio srednju školu i fakultet. I dalje sam u kontaktu sa njegovom majkom, koja uvek ponavlja da nije bilo mene u Helen Doron metodologije, njegova budućnost bi bila neizvesna i mnogo teška. Ovo je jedan od mnogih primera koji me iznova podsećaju zbog čega se bavim ovim poslom.
Sada putujem širom sveta obučavam nove nastavnike da predaju Helen Doron Early English i Helen Doron Teen English. Prelepo je iskustvo videti kreativnost svakog nastavnika i način na koji primenjuju metodologiju, suština metode je ista, ali svako je prikazuje iz svoje perspektive. Nakon obuka ostajemo u kontaktu i razmenjujemo ideje. Svi nastavnici konstantno osvežavaju svoja znanja putem treninga i godišnjih konferencija.
Izuzetno sam zahvalna na pruženoj prilici!
Postanite Helen Doron nastavnik engleskog!